regnr för en Aprilia Mille 2004 (R eller factory)?

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Jag funderar på att köpa en Mille och behöver ett regnr för att kolla försäkringen... Är 38år gamla och bor i sthlm... har någon ett regnr som jag skulle kunna använda, eller uppgifter för någon i samma ålder och i sthlm?

Tack på förhand!

ksann skrev:
Jag funderar på att köpa en Mille och behöver ett regnr för att kolla försäkringen... Är 38år gamla och bor i sthlm... har någon ett regnr som jag skulle kunna använda, eller uppgifter för någon i samma ålder och i sthlm?

Tack på förhand!

Köpte en ny igår mille-r 04 och pröjsar 15000 hel/hel (Folksam), bor i sthlm och är över 35. Villkoret var att hojen endast får köras av personer i hushållet som är över 35. 10%rabatt om man är SMC-medlem.

bikerwoman skrev:
Köpte en ny igår mille-r 04 och pröjsar 15000 hel/hel (Folksam), bor i sthlm och är över 35. Villkoret var att hojen endast får köras av personer i hushållet som är över 35. 10%rabatt om man är SMC-medlem.

det e årentruntförsäkring utan möjlighet att ställa av då väl ?

(dvs året runt 35+)

kan vara idé att poängtera i så fall.. :tummenupp

bikerwoman skrev:
Tack! Det låter inte helt orimligt faktist... Aj, jag som har lovat tjejen att inte köpa någon ny hoj i år LOL... Vi får se... jag kanske lyckas står emot frestelsen ändå!

Hör med Adnan vad det kostar att försäkra. Han har väll nån Mille reg skylt liggandes där hemma under sängen

Pegaso skrev:
Ta regnr på vilken klass 7 hoj som helst se bara till att årsmodellen stämmer. klass 7 e klass 7 oavsett vem som gjort skrotet
Om detta fungerar är det ett jävligt bra tips, tack!

ksann skrev:

Beror på vilket bolag du vänder dig till. Hos Folksam har jag fått samma premie på alla sporthojar som har ett par år på nacken. T-H har väldigt varierande priser på alla modeller och Bilsport MC försäkrar bara ett litet urval till varierande priser.

ksann skrev:
Borde funka utom hos TH som har en egen klassning och Bilsport och MC som klassar hojar lite hipp som happ.
Du borde kunna ringa övriga bolag och säga att du har en hoj med EV-tal 28 eller så. EV-tal är det som styr klassningen effekt/vikt + lite konstanter men över 28 så är du i klass 7 med råge och i klass 7 ligger allt med lite pulver.
Å andra sidan så kräver de flesta bolag ett regnr eftersom säljarna inte har en chans i h-te att hålla reda på alla hojmodeller samtidigt som de ska kunna alla bilar, båtar och bostäder. Men en R1, blade eller mille borde hamna på samma pris om årsmodellen är den samma. Länsföräkringar har plockat bort R1 ur Yamahaförsäkringen och IF har inte med bladen i Hondaförsäkringen.
Om du dessutom ringer och säger att du vill ha pris på en klass 7 hoj av si och så årsmodell utan märkes eller annan specialförsäkring bör du hamna nära sanningen.

Det fungerade för några i alla fall, men nu har jag fått tag i ett regnr... klart billigast blev Folksam: 881kr i månad halv/helår

TH ville ha 21.700kr halv/helår
IF ville ha cirka 27.000 halv/helår

Även med på och avställning kom ingen i närheten på Folksam.

Nästa år fyller jag 40 så jag borde kunna sänka ytterligare...

[nu är det bara att bestämma mig!!]

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...