Regndäck i ERF

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
Vssa säger att ett regndäck håller hur länge som hellst men hur länge håller ett regndäck, håller det ett 6-timmars race?

aRWe skrev:
2409620 Vssa säger att ett regndäck håller hur länge som hellst men hur länge håller ett regndäck, håller det ett 6-timmars race?
Om det regnar hela tiden så skulle jag säga att det håller 4-5 timmar, beroende på bana. På a-torp höll det 5 timmar, sedan var det helkasst i mitten men bra på kanterna.

Vet inte om det håller ett helt race men under de tre timmar vi spenderade på regndäck under ett race på A-torp ifjol så såg de snudd på oanvända ut när vi skiftade till slicks...

Snor tråden lite, vad kör ni med för tryck på era regndäck? Samma som för slicks?:va

Nr:18 skrev:
2409626 Om det regnar hela tiden så skulle jag säga att det håller 4-5 timmar, beroende på bana. På a-torp höll det 5 timmar, sedan var det helkasst i mitten men bra på kanterna.
Så blir det när man använder 275 RWHP på rakan och sedan feskör i kurvorna.

Strider skrev:
2415161 Och med detta vill GSXR1111R mena att han alltid har fina rundslitna regndäck. Varför? Ja, vad tror ni själva? :tungan

Han har säkert någon dålig bortförklaring som skyller allt på teamkamraterna.
Regndäck? jag tror inte ens vi har några. EMR gillar inte regnkörning.

Ymmot skrev:
2409666 Vet inte om det håller ett helt race men under de tre timmar vi spenderade på regndäck under ett race på A-torp ifjol så såg de snudd på oanvända ut när vi skiftade till slicks...

Som jag har förstått det så är regndäckens problem om dom blir överhettade. Därför har jag har lite mer lufttryck än i slicks.

Jag har kört med 2,3 både fram och bak, och har aldrig haft problem med det tidigare. Men tyvärr gick jag ut med framhjulssläpp på Knudan på 1:16 tider i regn i R1000, men det beror nog på att jag var för aggressiv in i svängen. Det var 5 st i R600 som hade samma problem i samma sväng...

Humlan och hans mekaniker Roger körde samma race och på upptorkande före tror jag deras varvtider låg på 1:08-1:09 helt mot slutet av racet. Hör med Humlan angående lufttryck och slitage...

En övrig fråga angående regnkörning är annars om man ska gör hojen mjukare på fjädringen. Mjukare körstil är ju redan avklarat men hur många ändrar inställning till regn?

Back