Regndäck i 250SP klassen.

Oscar H

Varvad...
Gick med
30 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS650
Under Förarmötet på Sveistad SM lördagen 27/5 Diskuterade vi om att tillåta regn eller intermediate(hemmaskurna) däck.

De flesta som var där tyckte nog att regndäck var att föredra, och det tycker jag också(nu har jag 2 uppsättningar fäljar så det är inte så stökigt för mig att byta), men oavsett regndäck är gjorda för att köras på vått underlag(mönster och viktigast supermjukt gummi) medan skurna torrdäck bara har mindre yta i gatan, inte rätt gummi. Det blir en halvmesyrlösning enligt mig, som ingen kommer bli nöjd med.

Jag har kört lite R600 på regndäck och det är kul:lol att köra i regn om man känner att man litar på däcken. (Missförstå mig rätt nu det är oftast roligare i torrt väder)


Vad kostar det att få däck bytta i Dunlopbussen?

Finns det andra lösningar?

En bisak:
Enligt Jan Backlund är det tvunget att vara 100 % majoritet för att det skall gå att göra någon ändring(Polsk riksdag alltså). Det är principielt fel att ha ett sådant system. Tex., om vi vill byta från Dunlop till något annat däck så kan Dunlop bara anmäla en förare och rösta nej.
Eller är jag ute och cyklar nu?? :confused:


/Oscar
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top