Under Förarmötet på Sveistad SM lördagen 27/5 Diskuterade vi om att tillåta regn eller intermediate(hemmaskurna) däck.
De flesta som var där tyckte nog att regndäck var att föredra, och det tycker jag också(nu har jag 2 uppsättningar fäljar så det är inte så stökigt för mig att byta), men oavsett regndäck är gjorda för att köras på vått underlag(mönster och viktigast supermjukt gummi) medan skurna torrdäck bara har mindre yta i gatan, inte rätt gummi. Det blir en halvmesyrlösning enligt mig, som ingen kommer bli nöjd med.
Jag har kört lite R600 på regndäck och det är kul
att köra i regn om man känner att man litar på däcken. (Missförstå mig rätt nu det är oftast roligare i torrt väder)
Vad kostar det att få däck bytta i Dunlopbussen?
Finns det andra lösningar?
En bisak:
Enligt Jan Backlund är det tvunget att vara 100 % majoritet för att det skall gå att göra någon ändring(Polsk riksdag alltså). Det är principielt fel att ha ett sådant system. Tex., om vi vill byta från Dunlop till något annat däck så kan Dunlop bara anmäla en förare och rösta nej.
Eller är jag ute och cyklar nu??
/Oscar
De flesta som var där tyckte nog att regndäck var att föredra, och det tycker jag också(nu har jag 2 uppsättningar fäljar så det är inte så stökigt för mig att byta), men oavsett regndäck är gjorda för att köras på vått underlag(mönster och viktigast supermjukt gummi) medan skurna torrdäck bara har mindre yta i gatan, inte rätt gummi. Det blir en halvmesyrlösning enligt mig, som ingen kommer bli nöjd med.
Jag har kört lite R600 på regndäck och det är kul

Vad kostar det att få däck bytta i Dunlopbussen?
Finns det andra lösningar?
En bisak:
Enligt Jan Backlund är det tvunget att vara 100 % majoritet för att det skall gå att göra någon ändring(Polsk riksdag alltså). Det är principielt fel att ha ett sådant system. Tex., om vi vill byta från Dunlop till något annat däck så kan Dunlop bara anmäla en förare och rösta nej.
Eller är jag ute och cyklar nu??

/Oscar