Regndäck för motard

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Har tänkte använda regndäck nu under vintern medans det är blött och kallt.

Vilka regndäck är bra och var hittar man dom billigt?

Hittar bara bara 180 breda bakdäck förutom Dunlop Sportmas Mutant som jag hittade till bra pris på nätet men det är väl inte ett regelrätt regndäck? Har det acceptabelt grepp på vått och kallt underlag?

Livslängden struntar jag i dom kommer ändå inte rulla så många mil
 
Finns väl att köpa av dom lokala förarna. Finns det ingen i Lund eller Malmö? Åk upp till hässleholm annars och köp av Martin Lind eller Dennis Ericsson. PMa mig så kan du få deras nummer. Billigt? Vad är billigt? Från 3000 kr och nedåt kostar det för ett set.
 
Spontan tanke bara... Kolla med annonsörerna till vänster? ;)

http://www.rollersmc.se/

Där har du ju michelins supermoto-regndäck. 1920 för bak och 1498 för fram. Kanske inte är billigast men det är en bra leverantör iaf. Fått mycket bra service från dom.

/Lucky9
 
Finns väl att köpa av dom lokala förarna. Finns det ingen i Lund eller Malmö? Åk upp till hässleholm annars och köp av Martin Lind eller Dennis Ericsson. PMa mig så kan du få deras nummer. Billigt? Vad är billigt? Från 3000 kr och nedåt kostar det för ett set.



Tack för tipsen!
Vill inte ha begagnade regndäck som är utan mönster ute vid kanterna där man behöver mönstret som mest.

Definitionen på billigt är när priset ligger en bit under normalpriserna hos handlarn.
t.ex kostade Sportmax Mutant bakdäck knappt 1400kr hos däckonline, och det räknar jag som billigt.

Spontan tanke bara... Kolla med annonsörerna till vänster? ;)

http://www.rollersmc.se/

Där har du ju michelins supermoto-regndäck. 1920 för bak och 1498 för fram. Kanske inte är billigast men det är en bra leverantör iaf. Fått mycket bra service från dom.

/Lucky9

Ja, den hittade jag igårkväll men jag hittade också en tråd här på sporthoj där dom sågade Michelins regndäck och sa köp vilka regndäck som helst utom Michelin... :va
 
Last edited:
Goldspeed. Kontakta http://enginehardware.se/, billiga OCH bra däck. Både slicks (gatgodkända), intermediate och regn. Dessutom anpassade för supermoto

Tack för den! Goldspeed däck har jag aldrig hört talas om...

Vilka regndäck är bra och mindre bra då?
Eller är kanske alla märken så bra att man inte behöver bry sig om det när man håller sig på gatan?
 
Hej.
Jag har en del motardregndäck liggandes.
Finns lite olika sorter att välja på.
Som vanligt 450:- / däck.

/Anton 0704-645466
 

Bifogat

  • DSCN3606 (Large).JPG
    DSCN3606 (Large).JPG
    214 KB · Visningar: 158
  • DSCN3590 (Large).JPG
    DSCN3590 (Large).JPG
    173.6 KB · Visningar: 97
  • DSCN3593 (Large).JPG
    DSCN3593 (Large).JPG
    193.9 KB · Visningar: 114
Jag har 2 uppsättningar nya Metzeler regndäck över. PMa om du är intresserad.
 
Fick paketpris så nu har jag två bakdäck men kan inte bestämma mig för vilket jag ska lägga på? :va

Så ni som testat Pirelli Dragon Rain och Maxxis supermotard Rain, vilket av dom har bäst grepp? Eller nån annan åsikt om dom?

Ska alltså ha dom på gatan som vinterdäck så egentligen kanske bägge duger bra?

Pirellit har mjukare gummi men större klackar som kanske har svårare att tränga undan vatten?
 
I gatmått mätt så är det riktigt bra grepp på båda däcken och skiljer ingen större skillnad, men dom kommer ta slut så fort att du behöver nog inte tänka på vilket du lägger på först, dom är båda slut innan den här månaden tar slut ut...
Det sura är att bra grepp kostar!
Allt handlar om hållbarhet eller grepp.. tyvärr..
Kanske Maxxis intermidietdäcket är den mest rimliga kombinationen mellan hyfsat grepp och hållbarhet, men det tar slut de med.. (ett plus är att det är ju gokända för gata)
Prova på och lycka till!:tummenupp

Tommy.
 
I gatmått mätt så är det riktigt bra grepp på båda däcken och skiljer ingen större skillnad, men dom kommer ta slut så fort att du behöver nog inte tänka på vilket du lägger på först, dom är båda slut innan den här månaden tar slut ut...
Det sura är att bra grepp kostar!
Allt handlar om hållbarhet eller grepp.. tyvärr..
Kanske Maxxis intermidietdäcket är den mest rimliga kombinationen mellan hyfsat grepp och hållbarhet, men det tar slut de med.. (ett plus är att det är ju gokända för gata)
Prova på och lycka till!:tummenupp

Tommy.

Tack, men jag har räknat med kort livslängd. Kör ganska lite och speciellt den här årstiden så jag kan nog nöta på dom här däcken nästa vinter också.

Vad kör ni med för tryck i regndäcken?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top