regnbågslackering.. är d ngt?

elie

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Hoj
06 R1 ,08 R1, 04 R1, 99 R1, cbr 600f
tjena har kollat lite på lacker först var jag sugen på krom lack men d sket sig rejält..har sett kameleont färg till min r1a men vet inte hur jag ska ha d längre..funderar lite mer på regnbågslackering ngn som vet vart man kan görad o kostar???

Regnbågsfärger kan sända ut vissa budskap, det är bland annat RFSL's "färger". Inget fel med det, men det kan vara värt att ha i bakhuvudet.

Regnbågsfärger kan sända ut vissa budskap, det är bland annat RFSL's "färger". Inget fel med det, men det kan vara värt att ha i bakhuvudet.

haha tänkte välla d d var därför jag frågade..men fan vad jag har ångest vet inte vilken lack jag ska ha:huvet

Last edited:
torftigt! Kombon Vitt, svart och neongult är vansinnigt fräsigt. Var inte så feg, kör lite neon/pastell vettja! Jag menar vafasenå man måste ju våga lite här i livet.

Ja det var min andra idé: 80-talspastell med svarta ramdelar. Tex caterpillargul eller volkswagens apfelgrün tex. Eller mopars hemiorange som jag har på min hoj.

Men vitt och svart är ju lite mer merca-stramt och tidlöst om man gillar det. :D

Last edited:
jo d e ju snyggt men jag har en 99a nu som inte har en svart ram..jag tänkte likadant för längesen men d sket sig d me..jag hade tänkt mig helsvart metallic som ger en glittrande effekt och eventuellt guldkromade dekaler..vad sägs om d

Du har aldrig funderat på att korrekturläsa?

Sen får jag ju hålla med Teo och Jörgen, 80-talspastell i en modern tappning vore inte dumt.

Är av upprfattningen att alla "effektlack" är ganska fult och inte kan mäta sig med vanliga färger i snygga enkla mönster! Tycker även det är lite nördigt ungefär som billjud har en tendens att bli!

Det är aldrig fel med en snygg hoj men du kommer inte ha någon nytta av en dyr ultradeluxmetallicgoldflake-lack på vägen där bågen hör hemma!

Kan vara rätt med lite pastellfärger eller enhetligt vitt men håll det enkelt!

ska skicka bilder när d blir färdigt så får vi se om d blir bra..man får ge detta en chans..

Gå in på bikepics och kolla lite vilka orginaldekaler de olika färgerna från din årsmod har och klura ut en egen färgsättning och dra sen på orginalklibbor. Det tycker jag är klart ballast! En hoj utan klibborna blir ofta fet och man tröttnar på utseéndet. Japanerna har klurat en del på linjerna inser man när någon hellackat en gixxer 750...

Annars kan du kina in på http://www.webikestore.it och kika lite...

Jag säger bara lacka mattsvart. Fåordig, men så är en norrlänning.

Back