Regn, kyla och VV

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Regn, kyla och jävla VV

Vid 22-tiden igår hämtade jag hem nya hojen. Eftersom det pissregnade skulle maken ligga framför mig med bilen. Jag hade sikt på ca 10 m pga regnet och imma. Han hade två val:
1. Rak motorväg med kvällsöppna bensinmackar, där man kan gå in o värma sig.
2. Köra slingriga småvägar med kass sikt, smådjur längs vägarna och inte ett ställe att stanna på om man skulle behöva.
Gissa vilken väg han tog....? :mad:
Efter 16 mil var jag genomblöt och fly förbannad. Jag frös så att jag skakade och att röra fingrarna var inte ens att tänka på. När vi äntligen kom till en öppen mack, vrålade jag som en tok på Peter :rodnar Vi bytte och resten av vägen (5 mil)satt jag i bilen med bastuvärme på. En whisky vid hemkomsten vid 1-tiden hjälpte oxå lite...

Kan bara kontatera att:
Impregnerade skinnstövlar INTE e vattentäta!
Corodurajackan INTE e vattentät!
De vattentäta vintervantarna från Hallman INTE e vattentäta!:fakta
De vattentäta byxorna höll dock måttet...(tack o lov)

Så idag tänkte jag köra ut en runda på hojen. Solen strålar och det är perfekt mc-väder. Tji fick jag. Kan inte försäkra hojen. Vägverkets datorer ligger nere.... :finger Jag tror jag blir tokig!!! Får väl krypa ner i sängen med två alvedon o bota min förkylning istället... Men sen jävlar ska jag ut o gasa!!! :squid

Last edited:
Blev det en DR350 då?

Var var du och hämtade den?

Ja får väl tycka lite synd om dej.. men det är alltid spännande med sånna äventyr :p

SkorvKalle skrev:
Blev det en DR350 då?

Var var du och hämtade den?

Ja får väl tycka lite synd om dej.. men det är alltid spännande med sånna äventyr :p

Ja, det blev en DR 350 med elstart :tummenupp Du får komma förbi o ta en (avundsjuk) titt...hehehe
Jag hämtade den i Ljungby. 20 låååååååånga mil härifrån. Men nu e den hemma, så nu har jag två toyboys i trädgården...;)

Var den inte försäkrad när du körde hem? :confused:

Nacka skrev:
Var den inte försäkrad när du körde hem? :confused:

Lite svårt att försäkra hojen om man köper den kl 22.00. :fakta (Men killen jag köpte den av hade den försäkrad i alla fall..)
Nu e den i alla fall försäkrad. 2754kr på TryggHansa :tummenupp

McB skrev:
Har man en dragning åt sadohållet så har man... :whip

Japp... och det var säkert därför sadomaken körde den jobbiga vägen. Endast för att jag skulle sitta där o lida...hmmmm...Har avslöjat honom... :p

R400 skrev:
Man har inte hoj för att man vill ha det vamt å gôtt, utan för att få lida och bli fattig.

Så då är sporthoj.com egentligen bara en smygförening för BDSM-människor??? :notme :D

exiteme skrev:
Ja, det blev en DR 350 med elstart :tummenupp Du får komma förbi o ta en (avundsjuk) titt...hehehe
Jag hämtade den i Ljungby. 20 låååååååånga mil härifrån. Men nu e den hemma, så nu har jag två toyboys i trädgården...;)

då får ja "låna" den andra va? :D

ja kanske köper den om du har den kvar till nästan sommar :rolleyes:

SkorvKalle skrev:
då får ja "låna" den andra va? :D

ja kanske köper den om du har den kvar till nästan sommar :rolleyes:

Du kan få "låna" den om du lägger sisådär 35 papp hemma hos mig.. :crash

Man blir onekligen fundersam med tanke på att du kan facktermerna och har en sån sig som du har... :cool:

Men låter som en riktigt skojig hojtripp. :banana

klart det behövdes en MAN för att slutföra uppdraget att köra hem hojen.... :D :cool:

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back