regn eller intermediate däck?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Vad bör man satsa på. Kommer mest träna i år men har tänkt köra rookie600 på knudan. Surt att inte kunna köra om regnet faller på vilket inte är ovanligt i Sverige. Men vad bör jag satsa på? Vill hålla ner kostnaderna och kommer i övrigt köra med slicks. Regn däck funkar super i regn men slits upp när det är halvblött eller börjar torka upp. Intermediate däck antar jag fungerar bäst när det är halvblött eller torkar upp. Hur är de i regn? Är medveten om att det är en chansning men vilket av alternativen känns som det smartaste valet?

Regndäck ska det vara. Finns det NÅGON som genomfört ett framgångsrikt race på intermediate i Sverige nyligen?

Du ska nog satsa på regndäck och Slicks.

Även om regnsdäck slits mycket när det är torrt, så tycker jag dom håller länge i alla fall.

Tankevurpan har slagit mig flera gånger.
Jag förbrukar ett nytt sett slicks på en tävling och tycker att det är ok.
Men gör jag av med ett sett regndäck på en tävling för att det varit torrt, så blir jag dumsnål och grinar. Dom kostar ju lixom lika mycket.
Bara för att regndäck håller så otroligt länge om det bara är blött, så blir man snål i stället om det råkar vara upptorkande.

Normalt bränner jag 40-50 sett slicks på en sommar, och bara ett eller två sett regndäck. Man kan gott kosta på sig att köra med regndäck.

Du ska nog satsa på regndäck och Slicks.

Även om regnsdäck slits mycket när det är torrt, så tycker jag dom håller länge i alla fall.

Men gör jag av med ett sett regndäck på en tävling för att det varit torrt, så blir jag dumsnål och grinar. Dom kostar ju lixom lika mycket.
Bara för att regndäck håller så otroligt länge om det bara är blött, så blir man snål i stället om det råkar vara upptorkande.

Normalt bränner jag 40-50 sett slicks på en sommar, och bara ett eller två sett regndäck. Man kan gott kosta på sig att köra med regndäck.

Gött, då vet jag. :tummenupp

Håller med! Det där är intressant! Man vill GÄRNA köra ett pass till på sina halvslitna regndäck, däck som kanske gått två-tre blöta pass (ung 60 minuter)och som ser "rätt bra ut". Däremot skulle man ALDRIG åka ut på ett set torrdäck som gått motsvarande sträcka! :va Hur blev det så?

Håller med! Det där är intressant! Man vill GÄRNA köra ett pass till på sina halvslitna regndäck, däck som kanske gått två-tre blöta pass (ung 60 minuter)och som ser "rätt bra ut". Däremot skulle man ALDRIG åka ut på ett set torrdäck som gått motsvarande sträcka! :va Hur blev det så?

Vist e det sjukt.

Mitt under ett race torkar det upp och man känner snåltarmen som säger att. "Faaaan nu kör jag sänder mina regndäck som jag bara köra 2 pass på tidigare. Jävla regn som torkar upp. Det här blev dyrt"

Men hade det varit torrt så hade man kört slut ett par helt nya slicks i stället. Och då hade man inte brytt sig. Konstigt det där. :va

Vist e det sjukt.

Mitt under ett race torkar det upp och man känner snåltarmen som säger att. "Faaaan nu kör jag sänder mina regndäck som jag bara köra 2 pass på tidigare. Jävla regn som torkar upp. Det här blev dyrt"

Men hade det varit torrt så hade man kört slut ett par helt nya slicks i stället. Och då hade man inte brytt sig. Konstigt det där. :va

I år får det bli ändring!!! Här ska köras slut på regnsvålar!

Intermediate är sämre än slicks på torrt och helt värdelösa när det är blött. Du måste vara en oerhört duktig förare för att kunna utnyttja det lilla extra grepp som finns i intermediate på en upptorkande bana jämfört med om du i stället skulle ha kört på slicks.

Dessutom är det väldigt sällan det är just de väderförhållandena. Det är oftast antingen eller.

Intermediate är sämre än slicks på torrt och helt värdelösa när det är blött. Du måste vara en oerhört duktig förare för att kunna utnyttja det lilla extra grepp som finns i intermediate på en upptorkande bana jämfört med om du i stället skulle ha kört på slicks.

Dessutom är det väldigt sällan det är just de väderförhållandena. Det är oftast antingen eller.

öööö skrev du fel nu eller:va dom är ju till för att åka på när det är blött men inte regn.... men mjuka slicks är bättre i upptorkande... fick en hög när jag köpte hoj i england, problemet är att man inte är tuff nog att chansa dom få gånger dom skulle funkat, rätt värdelöst med andra ord:D

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8