Regler i Norge???

Reen

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
Hojen sååld!!:( försöker trösta mig med minimoton. Går sådär:(
Funderar eventuellt om en av sommarens avstickare på hoj skall bära av till Norge... Undrar bara om nåon är lite bekant med trafikbestämmelserna där? :)
Om resan blir av så skall jag en bra bit in i Norge... och skall jag åka en 60 mil i Norge finns det ju en mindre risk att vissa hastighetsöverträdelser kommer ske... :hihi ... någon som vet hur det är med hastighetsövervakning, böter m.m?

tjaaa vad jag har hört så ska det vara hårda.
Men på de reser jag gjort har jag bara sätt en polis och denna fick freppa stifta närmre bekantskap med..
Norge_2004_010.jpg

Har kört mycket i Norge men aldrig blivit stoppad, systra min bor där.

Däremot har jag hört att det aja baja att köra dåligt i Norge. Norrmännen håller hastighetsbegränsningarna och det kan ju tyda på att det är kännbart att åka fast för fortkörning.

Sen stannar det alltid vid övergångsställe, gör man det ej så tar politimannen kortet.

Seriöst??? Aj fan... så kul kan det inte vara i Norge att det är värt att riskera det där..... :va

Kain skrev:
tjaaa vad jag har hört så ska det vara hårda.
Men på de reser jag gjort har jag bara sätt en polis och denna fick freppa stifta närmre bekantskap med..
Norge_2004_010.jpg

Norge är ballt men inte deras trafiklagar, man kan bli finkad för mindre :(

Verkar som man kanske skall hålla sig i Sverige och köra SH..... :banana

Reen skrev:
Verkar som man kanske skall hålla sig i Sverige och köra SH..... :banana
Vi har kört flera hundra mil i Norge, asballa vägar speciellt i Maj när snön ligger kvar på fjellet och vägarna är torra, Politi håller oftast hus i byar och på gränsövergångar, på fjellet kan man gasa satan.

Är med intresserad av ämnet då även jag ämnar semestra lite i norge med hojjen i sommar. Ingen som vet var man hittar regler som gäller i norge? Först och främst är det ju intressant vad som gäller med slipon miniblinkers m.m. inte skoj att få feteböter om man inte måste på semestern. I svea är ju inte dirket polisen ute och gnäller om sliponet men i norge finns det la lite med snutar eller?

GSXR1100R skrev:
Oj vad pengar vi har tjänat, vi har aldrig torskat (Norgevits).

V&H 117 decibel låter härligt på fjellet, lavinfara utfärdas i Maj :D
Den där resan var ju fejk. :mad:

Ta med regbevis när man åker utomlands. Lag i EU och nån här på SH fick betala böter i Norge för att inte ha haft det med sig läste jag i någon tråd.
Man får ju numera en gul och en blå lapp från VV, den ena skall man ha med sig.

valmers skrev:
Den där resan var ju fejk. :mad:
Nej det va OGT 2003 som va fejk, vi körde till Ringen i Tyskland istället för Norge, dessa bilder är från OGT 2002.

I Maj blir det Norge eller Ringen igen :banana

Norge är kul på sitt vis med fina vägar och grillmys vid hytterna, resan till Ringen är ingen naturupplevelse precis, men Ringen råkkar :yoparty

GSXR1100R skrev:
Nej det va OGT 2003 som va fejk, vi körde till Ringen i Tyskland istället för Norge, dessa bilder är från OGT 2002.

I Maj blir det Norge eller Ringen igen :banana

Norge är kul på sitt vis med fina vägar och grillmys vid hytterna, resan till Ringen är ingen naturupplevelse precis, men Ringen råkkar :yoparty
Jaha, OGT igen. Ska jag flytta hemifrån ett par dagar då, så ni får härja fritt i lägenheten?

valmers skrev:
Jaha, OGT igen. Ska jag flytta hemifrån ett par dagar då, så ni får härja fritt i lägenheten?
Om vi kör Norge i Maj så kommer vi och drecker sönner ditt spritskåp igen.

Reen skrev:
Funderar eventuellt om en av sommarens avstickare på hoj skall bära av till Norge... Undrar bara om nåon är lite bekant med trafikbestämmelserna där? :)
Om resan blir av så skall jag en bra bit in i Norge... och skall jag åka en 60 mil i Norge finns det ju en mindre risk att vissa hastighetsöverträdelser kommer ske... :hihi ... någon som vet hur det är med hastighetsövervakning, böter m.m?

Jorå.. jag har blivit haffad där EN gång och lyckats finta bort dem SAMMA gång vilket jag förståss är väldigt stolt över (se annan tråd om detta). Deras automatkameraskåp kan man bara le åt när man passerar och som sagts tidigare i tråden så är norbaggarna väldigt laglydiga! Du behöver nog inte oroa dig för en semester där.. Jag körde rörås/Mo i Rana för ett par år sen i Juli månad o vi såg inte många poliser på den rutten. Så det e bara att gasa på...
/E

105 på 70-väg så är det bara att langa fram drygt 8 svenska lakan... Som sagt, i norge håller man hastighetsgränserna på ett annat sätt.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8