regler ang. inhängnade arrangemang

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
jag har lite planer inför sommaren. i stort sett innebär det att hyra en flygraka och låta folk köra (mot betalning såklart:arsele )
finns det några regler man som arrangör måste följa eller är det fritt fram? (säkerhet och sånt...:rolleyes: )

jag har lite planer inför sommaren. i stort sett innebär det att hyra en flygraka och låta folk köra (mot betalning såklart:arsele )
finns det några regler man som arrangör måste följa eller är det fritt fram? (säkerhet och sånt...:rolleyes: )

Det finns en jävla massa regler, speciellt om du tar betalt, och tro mig det kommer INTE att bli lätt att få polistillstånd för en sån aktivitet.

Skiter du i alla tillstånd och kör ändå kommer det inte att bli kul om någon vurpar eller om polisen kommer dit och tittar.

Framförallt ska väl länstryrelsen säga sitt om jag inte är helt fel ute.
Det räcker inte att ha ett "stängsel" runt området, området ska vara godkänt av länstyrelsen för avsed aktivitet också.
Men om det är ett enstaka arrangemang så kanske det räcker med att söka tillstånd hos dom.
//Tobbe

jag berättar tanken med det hela på en gång då så har jag förstört överraskningen :mad:

tänkte hyra malmby flygraka en lördag och söndag för fri körning med grill/fest på kvällen.

jag har hört summan 10.000 spänn någonstans (men allt är ju förhandlingsbart) så dom vill man ju ha tillbaka. det där går ju att lösa så att det blire en gemensam betalning så vi slipper bråka med skatteverket.

Framförallt ska väl länstryrelsen säga sitt om jag inte är helt fel ute.
Det räcker inte att ha ett "stängsel" runt området, området ska vara godkänt av länstyrelsen för avsed aktivitet också.
Men om det är ett enstaka arrangemang så kanske det räcker med att söka tillstånd hos dom.
//Tobbe

Helt riktigt, det ska göras miljökonsekvensbedömningar, bullermätningar, tas grundvattenprover och helst ska en svart katolsk påve stänka vigvatten över tillställningen också...

Det är ett jävla jobb, som att ösa diarre i motlut, hur man än gör slutar det med att man får skit...

Desto större cred till dom som tar tag i grejor och styr upp något, även om korven i korvkiosken är kall så behöver man inte vräka skit över arrangören, tänk på det ni som klagar på motorsport arrangemang :tummenupp

även om korven i korvkiosken är kall så behöver man inte vräka skit över arrangören

hehe, min ambitionsnivå ligger på att jag tar med en grill som alla får använda, lite extra korv om nån blir hungrig + en större stereo, och drar igång nån liten stunttävling framåt kvällen med mina egna regler som det är valfritt att ställa upp i. sen får man underhålla sig själv...

typ som lunda-träffarna i somras fast i större skala

Edit: nån som vet vem man ska kontakta för uthyrning av malmby flygfält?

och helst ska en svart katolsk påve stänka vigvatten över tillställningen också...

Det skall göras upp en jämställdhetsplan också, och så skall det kvoteras. Den förre svarte påven var man, så den här gången skall det vara en kvinnlig svart katolsk påve.

Lycka till, i omöjligheternas land!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back