Nesse
Medlem
rejser skrev:Båda går ju i open så det ska väl funka.
Om nån har en superpreppad 612cc ktm med extra allt som första hoj och vill ha sin vanliga 525 som reserv så måste väl fan det gå![]()
Ja det var just det jag vill få bekräftat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
rejser skrev:Båda går ju i open så det ska väl funka.
Om nån har en superpreppad 612cc ktm med extra allt som första hoj och vill ha sin vanliga 525 som reserv så måste väl fan det gå![]()
Jag tror att du bör försöka få igenom en förtydling av regeln, annars kommer det att begränsas till lika cylindervolym ändå pga "det står i reglerna". Jag tror nog det är menat så som ni tänker, men lite tankevurpat.Nesse skrev:Ja det var just det jag vill få bekräftat.
Spider skrev:Jag tycker det är lite tvetydigt vad gäller hur man skall ta hand om vevhusventilationen. Det står Vevhusventilationen skall antingen ledas till luftbox eller ventileras via ytterligare uppsamlingskärl.
Detta ytterligare uppsamlingskärl är det ytterligare skilt från luftboxen eller är det ytterligare skilt från det uppsamlingskärl det skrivs om tidigare i stycket, d.v.s. det som är till för soppa, kylvätska etc.
Eller ett annat sätt att formulera frågan; är det ok att dra _all_ form av uppsamlling, inklusive vevhusvent, till ett och samma kärl förutsatt att det rymmer 5 dl ?
.
MANGAN skrev:Ingen som kan svara på detta??
RookieSM skrev:Vevhusventilationen ska ha ett eget kärl, det är rätt bra blås i den så delar du kärl med bensinen blåser den ut det mesta ur det.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |