Reglemente Rookie 1000

Bear

Snart så.......
Gick med
19 Jun 2003
Hoj
Avställd klassiker.
Med risk för påhåpp så ställer jag ändå frågan......

Vilket reglemente gäller (applicerbart) för rookie 1000 2005 ?
Jag har läst reglementet (rr- kalendern hämtat från roadracing.se) men kan inte hitta vilken klass som gäller för rookie 1000.

Många saker är generella men t.ex så behöver vissa klasser inte ha tankfoam om man använder plåttank. Sidostöd är en annan sak.......

Jag hade tänkt köra ett kval i år (mer lär det väl inte bli...) så jag funderar på hur mycket man måste göra.

//B

P.S FAQ:en på bikeprojekt är bra men inte heltäckande D.S

Du ska naja allt viktigt, bromsar, olja mm. Foam gäller även R1000. Lysen ska väl bort, tja allt bjäfs ska väck helt enkelt. Annars gäller fri trimmning dock ej kompressor eller vifte.

björn

ecce skrev:
Föresten har du tänk att tävla med ur gixxer eller? Då är det reeeesppccttt om du kvalar in :tummenupp

Självklart att det är gammeln som skall tävlas med.....

Verkar just nu som största problemet är "båten" för oljeuppsamling som blir svåraste nöten att knäcka..... :näsblod

/Björn

Bear skrev:

Verkar just nu som största problemet är "båten" för oljeuppsamling som blir svåraste nöten att knäcka..... :näsblod

/Björn

Lova att säga till villken tävling det blir, har jag kvaddat så kommer jag ner endå och hejar på dig.

Goodstuff skrev:
Du får bygga en egen båt i glasfiber. Borde inte vara så svårt.

Något pucko hade sågat bort båten på min honda (så det såg ut som på en gathoj under...). Lagades enkelt med glasfiber, jag buktade till en "gjutform" av hönsnät som jag lade i kåpan från insidan sen var det bara att plasta med den som stöd. Inte speciellt avancerat med det fungerade som det skulle.

Bear skrev:

/Björn

lite stor motor för R1000. kolla först så du får köra så du inte betalar något i onödan.

WASP skrev:
Nja, den bör väl funka, -1200 cc

Jag kollade i kalendern som svemo skickade ut i veckan och där står det 751-1000 4 cyl 4-takt B förare.

Eller finns det något tillägg som gör att -1200cc är tillåtet?

eus skrev:
Jag har också läst reglerna för i år precis.
Verkar som om dom har ändrat till 100occ.

...och var kan man få svar på detta ?

(jag har också försökt förståt reglementet men ej lyckats.....)

//B

Nr:18 skrev:
Enligt nya kalendern är det inte möjligt att tävla med en 750 som b-förare :va

Satan va illa! Jävla bakåtsträvande svemo. Hur de än vrider och vänder på det så tycker jag de alltid att de gör så att förarna får skiten. Varför i hela helvete skulle man inte få köra 750 i R1000? Nu blev jag grinig.

erik skrev:
Jag kollade i kalendern som svemo skickade ut i veckan och där står det 751-1000 4 cyl 4-takt B förare.

Eller finns det något tillägg som gör att -1200cc är tillåtet?
Nej det är nya dumma regler, jag hade gärna sett en 1100R på banan.

Synd om alla som kör GSXR750 :gnissla

GSXR1100R skrev:
Synd om alla som kör GSXR750 :gnissla

Ja! Det är synd om mig, jag som jätteeventuellt tänkte starta i något race i sommar. Blev så jävla sugen sen igår, får dock putsa mina tider lite då tror jag. :3freak

Blev så grinig så jag slängde iväg ett mail till Lodnert:

"Hejsan!

Jag har hört på ryktesvägar att ni på SVEMO har beslutat att man endast får tävla i klassen Rookie 1000 med kubikklasserna 751-1000 kubik. Stämmer detta? I såna fall hur kan ni slå undan fötterna för oss som har 750 dvs 748, 749cc? Har gått i tankarna att försöka starta i något race i sommar med min Gsxr 750 04 men nu kommer jag inte kunna göra detta pga dessa nya regler.

Om jag får säga det rakt ut är det totalt värdelöst och bakåtsträvande, finns ingen som helst anledning att stänga ute ett antal förare pga kubikskillnad. Nyare 750r har ungefärlig ju prestanda som en gammal R1.

Mvh
Daniel Haag"

Hagster skrev:
Ja! Det är synd om mig, jag som jätteeventuellt tänkte starta i något race i sommar. Blev så jävla sugen sen igår, får dock putsa mina tider lite då tror jag. :3freak

Blev så grinig så jag slängde iväg ett mail till Lodnert:

"Hejsan!

Jag har hört på ryktesvägar att ni på SVEMO har beslutat att man endast får tävla i klassen Rookie 1000 med kubikklasserna 751-1000 kubik. Stämmer detta? I såna fall hur kan ni slå undan fötterna för oss som har 750 dvs 748, 749cc? Har gått i tankarna att försöka starta i något race i sommar med min Gsxr 750 04 men nu kommer jag inte kunna göra detta pga dessa nya regler.

Om jag får säga det rakt ut är det totalt värdelöst och bakåtsträvande, finns ingen som helst anledning att stänga ute ett antal förare pga kubikskillnad. Nyare 750r har ungefärlig ju prestanda som en gammal R1.

Mvh
Daniel Haag"

Posta gärna svaret (om du får något......)

//B

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back