Registreringsskylt - bil

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
Är lite trött på fartkameror ch parkeringsböter så jag har funderat lite. Om man sätter kardborrband på baksidan av reggskulten och på bilen, så kan man lätt ta bort skyltarna när man lämnar bilen ;) Och när man ska åka på en sträcka med fartkameror så är det bara att plocka bort framskylten lite snabbt.

Jag undrar om någon vet om en lapplisa är på väg att ge en bot och så fnns det inga skyltar, är det risk att dom ringer bilbärgaren då? Finns ju nån lappis här som kanske kan svara på det? :clown
Problem 2 är att regnumret står i 4 av rutorna på min bil.. frågan är hur man löser det ;T

shoei skrev:
2610501 nej men seriöst.. jag funderar verkligen på att fixa det här, lite trevligt också.

Lugna dig ett par minuter så skall jag presentera en lösning, som jag tror kostade runt 500:- .....

Sticker ut på internet och letar lite!!!!!!!!!

EDIT: http://www.osynlig.org/

Nyhet!Nu i NORDEN
Camera Protector!

Last edited:
Har oxå tänkt på det där, borde ju funka att ta bort skylten när man parkerar.
Straffet för att åka utan skylt är väl 300:- tror jag.

shoei skrev:
2610480 Är lite trött på fartkameror ch parkeringsböter så jag har funderat lite. Om man sätter kardborrband på baksidan av reggskulten och på bilen, så kan man lätt ta bort skyltarna när man lämnar bilen ;) Och när man ska åka på en sträcka med fartkameror så är det bara att plocka bort framskylten lite snabbt.

Jag undrar om någon vet om en lapplisa är på väg att ge en bot och så fnns det inga skyltar, är det risk att dom ringer bilbärgaren då? Finns ju nån lappis här som kanske kan svara på det? :clown
Problem 2 är att regnumret står i 4 av rutorna på min bil.. frågan är hur man löser det ;T

En kompis till mig fick bilen bort bärgad när han hade den felparkerad o utan regplåtarna på. Det blev dyrar o omständigare än vad han hade tänkt.
Själv så kom jag till min hoj som stod parkerad utan regskylt. Lapplisan stod brevid o ringde polisen. Det slutade inte heller som jag hade tänkt.
Men den där grejen med fartkameror gillar jag. Själv har jag försökt med olika hobbykit att gjuta en mask av Swedie som jag kunde ha på mig när jag bränner runt vid fartkamera täta vägar.

KTM 620 skrev:
2610792 Har oxå tänkt på det där, borde ju funka att ta bort skylten när man parkerar.
Straffet för att åka utan skylt är väl 300:- tror jag.

Alliansen har väl höjt detta till 1500:-

Ok... :/ lär ju som att det kanske inte var en så bra idé ändå. Plastskivan där är ju bra mot fartkameror iaf! Frågan är hur "ful" den är.. lite svårt att se där.

Smeddie skrev:
2610887 Alliansen har väl höjt detta till 1500:-

Kom med rätt fakta. Det var sossarna som stod för den enorma höjning av böter för olika typer av trafikbrott.

Det infördes dock den 1 oktober, då alliansen suttit på makten i 10 dagar.

Att plocka bort skylten funkar ju fint vid parkering och risken för bogsering är ganska liten ändå (men det beror ju lite på var man ställt sig :rolleyes: ). Klistermärken på rutorna bara, där regnumret är etsat. Att däremot köra omkring utan skylt är att dra onödig uppmärksamhet till sig. En skyddslins eller bara att vinkla ner solskyddet, luta sig tillbaka och hålla ena handen framför nedre delen av ansiktet, räcker gott och väl (men man måste ju kunna se vägen också)...

TomK skrev:
2611563 Att plocka bort skylten funkar ju fint vid parkering och risken för bogsering är ganska liten ändå (men det beror ju lite på var man ställt sig :rolleyes: ). Klistermärken på rutorna bara, där regnumret är etsat. Att däremot köra omkring utan skylt är att dra onödig uppmärksamhet till sig. En skyddslins eller bara att vinkla ner solskyddet, luta sig tillbaka och hålla ena handen framför nedre delen av ansiktet, räcker gott och väl (men man måste ju kunna se vägen också)...

Vad kom du fram till med regnumret i rutorna.. kanske är dum men förstog inte riktigt :gnissla

Konstiga är att trots jag kört för fort vid många kameror iår så har jag aldrig fått en bot. Men vet man att den står där kan man ju hålla för ansiktet.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg