Hade ett möte med Farbror blå igår och dom gjorde en flygande besiktning...det gick inte så bra.
Dels så saknade jag reflexen bak, bara för att jag hade glömt att sätta dit den efter jag bytte en blinkers i helgen
Dels så lät det lite för mycket 98db
Fick dock bara böter för ljudet vilket man kanske ska vara glad över då jag också saknar backspeglar...vilket dom inte sa att ord(?) om men allt annat kollade dom, vinklar och avstånd på blinkers, om mitt visis till hjäölmen var godkänt mm.
Nu ska jag ju dels in på en vanligbesiktning (bokad innan) och en reistreringsbesiktning.
Frågan är hur jag måste göra, stoppar jag in DB killern och monterar reflexen så borde jag klara den vanliga besiktningen?
men till registreringsbesiktningen måste allt vara orginal då? eller klarar jag mig med att byta avgasystemet?
(regbelysning och blinkers är inte E märkt)
(jag har sökt då jag antog att jag inte var den första med denna fråga men inte hittat nåt som besvarade mina frågor)
/Marcus
Dels så saknade jag reflexen bak, bara för att jag hade glömt att sätta dit den efter jag bytte en blinkers i helgen

Dels så lät det lite för mycket 98db
Fick dock bara böter för ljudet vilket man kanske ska vara glad över då jag också saknar backspeglar...vilket dom inte sa att ord(?) om men allt annat kollade dom, vinklar och avstånd på blinkers, om mitt visis till hjäölmen var godkänt mm.
Nu ska jag ju dels in på en vanligbesiktning (bokad innan) och en reistreringsbesiktning.
Frågan är hur jag måste göra, stoppar jag in DB killern och monterar reflexen så borde jag klara den vanliga besiktningen?
men till registreringsbesiktningen måste allt vara orginal då? eller klarar jag mig med att byta avgasystemet?
(regbelysning och blinkers är inte E märkt)
(jag har sökt då jag antog att jag inte var den första med denna fråga men inte hittat nåt som besvarade mina frågor)
/Marcus