Registreringsbesiktning med slipon - MV Agusta

Trevligt med alla svar och så får jag ursäkta för att själv vara seg.

Var lite nojig då det var första gången jag importerat ett fordon och då det var SÅ mycket som var utbytt på den.
Handläggningtiderna på alla instanser är skrämmande just nu när jag skulle få igenom min. ?
Men när jag väl kom dit så var kommentaren "Det är inte varje dag man ser en MV". Han letade upp ram- och motornummer, kollade hur långt den rullat och gled sen iväg med CoC-pappret. Det som tog längst tid var att få ett regnr från transportstyrelsen.
Allt var frid och fröjd och så får jag ta och kontrollbesikta nästa år, då den fyller 4.
 
Vilket land har du importerat från? Räcker det inte med regbevis inom EU och hur fick du tag på CoC pappret?
 
Vilket land har du importerat från? Räcker det inte med regbevis inom EU och hur fick du tag på CoC pappret?
Jag tog hem den från Tyskland. Om man har ett CoC så behöver man inte väga och mäta in fordonet. Då tar dem bara uppgifterna som står på pappret och så går allt snabbare. Det dokumentet var jag tydlig med att jag skulle ha med från säljaren. Vet inte hur hanteringen av sådana papper fungerar i Tyskland men jag vet att man kan få med dem vid ett köp. Bättre svar än så kan jag tyvärr inte ge dig.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top