registrerings avgift?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Hej, bor i dublin och vill på sikt flytta hem men inte sälja min baby, bandit 600N, 2005. Vet ngn vad det kostar att ta in en hoj till sverige och vad försäkringen går på ungefär (26 årig tjej, mc kort, uppsala...bla bla).
Alla råd e välkomna
:nurse xx

Glöm inte att kolla hur mycket en ny framlyckta kostar, den måste bytas (ljuset är assymetriskt åt fel håll)

Nursey skrev:
Hej, bor i dublin och vill på sikt flytta hem men inte sälja min baby, bandit 600N, 2005. Vet ngn vad det kostar att ta in en hoj till sverige och vad försäkringen går på ungefär (26 årig tjej, mc kort, uppsala...bla bla).
Alla råd e välkomna
:nurse xx

Hmm.. Om det är flyttgods tror jag inte du behöver slanta en massa deg för att ta in hojjen... :va

Kolla med Swedie, han borde ha koll på det!

Det är fortfarande import även om det är EU-land. 25% moms och 6% tull på hojens värde när du köpte den. Visa kvitton.

Om den dock är äldre än 6 månader samt gått 600 mil så slipper du ovan utgifter.

Swedie skrev:
Det är fortfarande import även om det är EU-land. 25% moms och 6% tull på hojens värde när du köpte den. Visa kvitton.
Ja, import är det alla gånger, men EU är en tullunion så någon tull betalar man inte.

Moms lär man nog slippa om det är flyttgods, men det bästa är nog att ringa Vägverket och kolla det.

Swedie skrev:

Om den dock är äldre än 6 månader samt gått 600 mil så slipper du ovan utgifter.

Äldre än 6 månader kommer den att vara. 600 mil kanske jag kan pressa in med :)
Tack för svar, vet att mina inlägg ofta e virriga och i fel forum. Svarar ofta innan jag kollat datum o nästa svar.....hmmmm...bättring kommer. Kram och tack :)

sgtpepper skrev:
Ja, import är det alla gånger, men EU är en tullunion så någon tull betalar man inte.

Moms lär man nog slippa om det är flyttgods, men det bästa är nog att ringa Vägverket och kolla det.
hoppsan sa... stämmer bra det. Ingen tull. "Bara" 25% moms.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D