Registrering

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
Ktm 300 -13
Sökt som en galning men hittar inte just det jag söker,

jag undrar vad det kostar totalt att regga in en ,för reggad enduro

Alltså enduron har regnummer me plåt, lyse å allt är klart men den är inte registrerad på bilprovningen.

behöver jag intyg m.m & vad kostar det totalt från den sitsen jag sitter i just nu. har hört priser på 4000kr och mycket krabb med bilprovningen

Hur ligger det till :gnissla

Ingen som åtminstone vet om intyget kostar eller är gratis att få.

hojen är svensksold´..........

Du måste berätta vilken hoj du har samt årsmodell, importörer gjorde lite olika när de importerade tidigare.

Något som är viktigt (var i vart fall) är att du inte byggt om din hoj och utrustat den med enduro prylarna, tidigare fick man i så fall betala momsen en gång till men då på den totala summan som ombyggnationen kostade, dvs moms på momsen och då var det punktskatteenheten i Ludvika som krävde in detta före det gick att få igenom en registrering, kort sagt har jag bett dem fara åt He**te när jag skulle registrera sist och därefter sket jag i registreringen och kör utan istället då jag ändå inte kör på vägen med nuvarande hoj. Orsaken till detta var att Honda inte tog in crossar som MC utan som terrängfordon och därför undvek lite skatter, och detta ville staten ta igen men det blev ju liite fel då de flesta nog sket i det och valde att köra oreggat istället.

Är hojen förreggad och det finns plåt på den så handlar det ju bara om en vanlig reg-besiktning. + vägning. har för mig att det kostar runt 1800 kr.
Hojen behöver fram/baklyse, hel/halvljus med helljusindikator, bromslyse för fotbroms, signalanordning. (brukar funka med horntuta, du vet såndär HONK HONK). Behövs inga blinkers eller hastighetsmätare, Ej heller bromsljus för handbroms. Detta förutsatt att det handlar om en enduroregistrering.
Skall duha in den som LV reggad kan du glömma det, näst intill omöjligt att få tag i avgasintyg.

EDIT: kollade hos svensk bilprovning. Det kostar bara 1010 kr inkl vägning.

http://www.bilprovningen.se/Externt...DCB7D7B5BAA7389DC1256F55004C3D44?OpenDocument

Last edited:
Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard