Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hittade den sidan också men tack ändå.
någon som vet vilka kostnader det blir vid detta?
Jag reggade precis min tyska gsxr 1100 -91 (trodde det var en 92a men tji fick jag) och det gick på totalt 2200 kr inkl vägning. Det enda jag behövde visa var det tyska registreringsbeviset.
Besiktningskillen la dock en hel del tid på att utröna om den var strypt eller fulleffekt vilket förvånade mig lite. Nu har jag originalpipor på så den ser "orörd" ut vilket gav effekten 74kw i regbeviset. OCh det räcker ju...![]()
Det är viktigt att poängtera att hojen måste vara i standardutförande och serieproducerad. Kraftigt moddade hojar och rena fajters är svåra för att inte säga omöjliga att regga här.
Tror det är i princip omöjligt om den är nyare än 99 då den är helfordonsgodkänd dvs ALLT måste vara original.
74kW det var inte snällt gjortDet är ju vad jag har i min 750 -91, också impregnerad från Tyskland. Min är inte 100% original eftersom kåpglaset är bytt och hojen omlackerad men som sagt kan det lätt bli strul om den är ombyggd. Tror det är i princip omöjligt om den är nyare än 99 då den är helfordonsgodkänd dvs ALLT måste vara original.
Det var faktiskt besiktningsmannens förslag...Jag vet att jag borde protesterat men ja...jag var väl tyngd av stundens allvar..
![]()
Hade jag däremot haft slipon, andra fuggar eller andra bevis på "någon varit där och micklat" ja då hade det nog blivit något annat i regbeviset (och i försäkring)
Det verkar som defintionen "standardutförande" är rätt godtycklig, min besiktningsgubbe var inte helt konsekvent i regeltolkningen. Men börjar man byta ut gaffel, sving, styre mm ja då är nog gränsen överskriden för vad man kan få igenom.
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten