registrera cross(motard) för gatbruk ?

Jag hade tanken att bygga om en Dt till motard.. men vart för dyrt.. =(...
Tänkte först bygga om framfälgen med bara nya ekra m.m ... men det gick inte så bra... Sedan kollade jag på nya motard fälgar men de passade inte på min framgaffel... var tvungen att köpa ny typ en yz gaffel.... men den va lite dyr också... fast det finns juh beg om man vill ha... men sen kostar fälgarna typ bara 15 papp... med ny bromsskiva och fästen m.m... och det blir ett jävla pill med att få ett nav som passar... så för mig skulle det typ kosta mellan 16-20 000+++ spänn... tyckte det va lite ovärt...

Här är en bra dt-motard sidan... på franska lr nåt men det är väll skit samma..
http://jclecat.free.fr/

yOOn-Murdoc skrev:
Jag hade tanken att bygga om en Dt till motard.. men vart för dyrt.. =(...
Tänkte först bygga om framfälgen med bara nya ekra m.m ... men det gick inte så bra... Sedan kollade jag på nya motard fälgar men de passade inte på min framgaffel... var tvungen att köpa ny typ en yz gaffel.... men den va lite dyr också... fast det finns juh beg om man vill ha... men sen kostar fälgarna typ bara 15 papp... med ny bromsskiva och fästen m.m... och det blir ett jävla pill med att få ett nav som passar... så för mig skulle det typ kosta mellan 16-20 000+++ spänn... tyckte det va lite ovärt...

Här är en bra dt-motard sidan... på franska lr nåt men det är väll skit samma..
http://jclecat.free.fr/

Det skulle bli alldeles för dyrt o bygga om till motard, isället sätter man på nåra schysta landsvägs däck..
Borde väll gå på bredare däck än orginal eller? :crash

Yz gaffeln kanske skulle passa... annars kunde man fixa det med med lite pill.... Joo det skulle säkert gå att sätta på ett par vanliga landsvägs däck... men då kan jag juh lika gärna köra med typ siriac däck... tycker inte det är samma sak om det inte är 17 tums fälgar.... fast det är juh min uppfattning

yOOn-Murdoc skrev:
Yz gaffeln kanske skulle passa... annars kunde man fixa det med med lite pill.... Joo det skulle säkert gå att sätta på ett par vanliga landsvägs däck... men då kan jag juh lika gärna köra med typ siriac däck... tycker inte det är samma sak om det inte är 17 tums fälgar.... fast det är juh min uppfattning

siriac däck ? :rodnar

Conrad skrev:
Du skrev att " det lär inte hålla."

Då skriver jag: Det lär visst hålla, att åka enduro på gata...MEN... Den lär inte hålla...enduron alltså.
Varken enduron eller ideen med att köra E reggat lär hålla i längden. om han inte tänker börja köra enduro då förstås.

Out_Spinner skrev:
Varken enduron eller ideen med att köra E reggat lär hålla i längden. om han inte tänker börja köra enduro då förstås.

nix det har jag inga planer på ;) ..

däremot undrar om det går på bredare däck än orginal på en CRM :crash

*Tag 1 st laglig dt125r

*Leta sedan upp en välvårdad gammal yz250-motor med netta 50 hk. Om jag minns rätt så finns det yz:or från 80-talet med axakt samma ram som dt:n.

*Montera yz250-motor i dt125r

Något som jag själv funderade på under 125:a-tiden. Hittade dock ingen passande motor (annat än på bilder).

/Martin

berggren_martin skrev:
*Tag 1 st laglig dt125r

*Leta sedan upp en välvårdad gammal yz250-motor med netta 50 hk. Om jag minns rätt så finns det yz:or från 80-talet med axakt samma ram som dt:n.

*Montera yz250-motor i dt125r

Något som jag själv funderade på under 125:a-tiden. Hittade dock ingen passande motor (annat än på bilder).

/Martin

ELLER EN DUCATI DESMOSEDICI MOTOR MED BRA MOS, OCH SÄTT I MELLAN RAMRÖREN!!! :hej

Bifogat

• yammadtdesmo.jpg
    yammadtdesmo.jpg
    14.2 KB · Visningar: 128
Skämt åsido, med en yz250-motor på 125:an skulle man lugnt ha en riktigt riktigt grym maskin.

/Martin

berggren_martin skrev:
Skämt åsido, med en yz250-motor på 125:an skulle man lugnt ha en riktigt riktigt grym maskin.

/Martin

absolut, men jag vill gärna ha en hojj jag kan köra utan att snuten tjafsar och hade ju varit bra om det gick igenom besiktning osv :(

Jag funderade på att åka på en wr250f (250 fyrtakt) med 125cc dekaler på... men blev aldrig så...hade inte råd att lägga ut 70 000 på en "125:a"...

spexan skrev:
absolut, men jag vill gärna ha en hojj jag kan köra utan att snuten tjafsar och hade ju varit bra om det gick igenom besiktning osv :(

Nää, fan du är så känslig ;)

Wargen skrev:
:rofl tog du den tråden som låg sist i forumet eller :yoparty

börjar läsa och efter ett tag ås tycker jag inte ja sett tråden innan, men fan va lång den va. kollar datum!!! lyfta trådar på 3 år e rätt lagom :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025