köpa motardkit har du hört talas om de?
Regbesiktningen är inte mindre krånglig för att du satt på mindre, släta hjul.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
köpa motardkit har du hört talas om de?
Så det går kanske att enduroregga en CR500? Fyfan va brutalt att ha en 2-takt 500cc motard![]()
Frågan är ju vad polisen säger om man blir stoppad med motardkitt på en enduroreggad hoj? Mindre troligt att man är på väg ut i skogen med sportdäck...
Det lär inte vara något problem så länge du kan hävda att du är på väg till träning eller tävling, det senare kan däremot bli ett problem..
Har dock aldrig blivit stoppad av Polisen på endurohoj vilket är konstigt då jag bott granne med polisstationen och var och varannan gång jag körde ut hade jag dem bakom mig i trafikljusen. Ofta gick det inte att se tillstymmelsen av bokstäver på regskylten heller(täckt av lera) men ändå inga kontroller. Tidigare körde jag endurohoj som verkligen levde rövare då aktuell modell hade svag ljuddämpning men inte heller då blev jag stoppad.
finndubb är ju fina isdäck woot?
-tar tid och tålamod om man ska göra jobbet själv.
-köp inte ktm de e kände för konstruktionsfel tro mig.
-köp helst 450+ 4t på gatan!
-2t har mer effekt per kubik men inte samma vrid som 4t, drar mer soppa, iofs billigare att serva men..alltså köp 4t
Regbesiktningen är inte mindre krånglig för att du satt på mindre, släta hjul.
Men visst ktm e inte felfria men att gå ut o säga att dom e kända för konstruktionsfel e kanske lite överdrivet, eller...
Det lär inte vara något problem så länge du kan hävda att du är på väg till träning eller tävling, det senare kan däremot bli ett problem..
Har dock aldrig blivit stoppad av Polisen på endurohoj vilket är konstigt då jag bott granne med polisstationen och var och varannan gång jag körde ut hade jag dem bakom mig i trafikljusen. Ofta gick det inte att se tillstymmelsen av bokstäver på regskylten heller(täckt av lera) men ändå inga kontroller. Tidigare körde jag endurohoj som verkligen levde rövare då aktuell modell hade svag ljuddämpning men inte heller då blev jag stoppad.
2-takt varvar mindre än en 4-takt gennerellt sett.
Vad är skillnaden på "gennerellt sett", och i verkligheten...![]()
Ja det vore intressant att veta faktiskt, lika intressant som hans tankar bakom detta uttalande som mynnade ut i ett bisarrt inlägg på en hojrelaterad forumsida.
Jag vill inte vara inte lustig eller oförskämd nu, men är det ändå inte lite annorlunda när det gäller Boden jämfört med sig t ex sthlm? I Kalix t ex, jag har spenderat en del semester där uppe.. är det ju ingen ovanlighet att man tar snöskotern till skolan, eller crossen genom stan hem till polarna.
Jag säger inte att det är vanligt, men det verkar som att det uppmärksammas mindre där uppe än längre ner i landet![]()
Tänk på att cross motorer har väldigt täta service-intervaller.. kul o behöva helrenovera efter 70 timmar (4t). lr byta kolv varannan vecka (2t) =)
Helt klart bättre o köpa en Enduro ist dem motorerna håller mkt längre..
Skål! //Jeppe
2-takt varvar mindre än en 4-takt gennerellt sett.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |