Registrera 125cc fiddy som 125:a?

Trivium

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
På G
Tjenare!

Var lite osäker på om jag skulle lägga den här tråden här eller i 125 forumet men de fick bli här! :)

Men i alla fall, jag har hört att det ska gå att registrera en 125cc fiddy som 125:a? Stämmer det?

Och i sånt fall, vad hamnar kostnaden på ungefär?

Tjenare!

Var lite osäker på om jag skulle lägga den här tråden här eller i 125 forumet men de fick bli här! :)

Men i alla fall, jag har hört att det ska gå att registrera en 125cc fiddy som 125:a? Stämmer det?

Och i sånt fall, vad hamnar kostnaden på ungefär?

Det finns ju färdigt reggade att köpa... Orkar inte leta men du kan ju pröva blocket

Vart går de att köpa en sådan? Och en följdfråga, är de något att ha?

Vart går de att köpa en sådan? Och en följdfråga, är de något att ha?

Jag köpte mig en Dirt demon 125 igår http://www.blocket.se/vi/12602947.htm?ca=15_s Och dom har EN kvar till salu.
Har la kört en 10mil nu och har nog aldrig kört med ett så stort leende på läpparna ;) ruggigt kul. Får la se hur länge den håller, men finns gott om billiga delar till dessa så spelar ingen större roll om något går sönder. En ny motor kostar bara ca 3000kr :tummenupp

Last edited:
Du måste ha lysen etc dessutom måste du få papper från fabriken (regbevis) Vilket du inte får när du skaffar din fiddy. Du har ett ramnumer men det kommer du inte långt med.

Tja, ja funderar på att köpa en 50cc fiddy, om den går i 30, måste man registrera den o typ ta lektioner som på EU-moppe?:S

jag har me funderat på att skaffa mig en inreggad fiddy. Är det någon som vet nån bra inreggad fiddy eller om det är något att ha?

mvh Hedberg

Jag köpte mig en Dirt demon 125 igår http://www.blocket.se/vi/12602947.htm?ca=15_s Och dom har EN kvar till salu.
Har la kört en 10mil nu och har nog aldrig kört med ett så stort leende på läpparna ;) ruggigt kul. Får la se hur länge den håller, men finns gott om billiga delar till dessa så spelar ingen större roll om något går sönder. En ny motor kostar bara ca 3000kr :tummenupp

Har också en dirt demon som såg exakt ut som din i början men har nu genomgått en extreme makeover så den liknar en motard mer.

men visst är det kul att bränna runt på en fiddy lagligt! många blickar får man också :yoparty

Har också en dirt demon som såg exakt ut som din i början men har nu genomgått en extreme makeover så den liknar en motard mer.

men visst är det kul att bränna runt på en fiddy lagligt! många blickar får man också :yoparty

Haha skojar du eller f*n va folk tittar när man kommer åkandes :D
Men lägg upp en bild på vad du har ändrat på din då så jag får lite idér, vill också fixa till den lite

Thumpstar / Terra-Moto har reggade fiddys, både 50cc Eu och 125cc lätt mc.
mrkmotor.se

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...