Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men visst det går, om jag inte är helt ute och cyklar (hehe) borde inte bromssystemet kanske behövas bytas då, samt förstärkningar på ramen?
Men det är ju faktiskt en 125:a vi pratar om nu och inte en moppe så kanske inte ändå.
en beggad strypt hoj?
Men visst det går, om jag inte är helt ute och cyklar (hehe) borde inte bromssystemet kanske behövas bytas då, samt förstärkningar på ramen?
Italienarna är ju egentligen byggda för att köras med orginaleffekten alltså ostrypt![]()
Sen kan du ju heller inte köra upp eller övningsköra med en ostrypt 125:a.
Måste vara 375cc eller något där i krokarna, för att gillas som mellan vid uppkörning
Det ska inte vara några problem med bromssystem och förstärkningar på en 125a om man skulle regga om som 25kw:are, eftersom strypningarna är ju som sakt ingen originaldel precis, utan är byggd för att hålla för full effekt.
Som de flesta säger, kan man lika gärna köpa en tyngre och strypa, då det är först och främst manligare med en större cykel, och för det andra kan du vara säker på att den orkar 25kw, och lite till
Samt att du slipper alla bekymmer vid typ besiktningen
Det manliga är att våga åka 50, 80 eller 125
Större cykel är pubertetsaktigt och misstolkas av de som vill bli män för att vara manligt.
Jag förstår helt era tankebanor, t.ex en 4-t skulle ju vara svårt då de oftast är gjorda för 15 hk.
Men just i mitt fall så gäller det som tidigare sagt var en RS 125:a, och dem (äldre) är ju faktiskt gjorda för att vara 33 hk och 170 km/h eller var det nu är. En sådan borde det väl inte vara någon skillnad mot en strypt 600?
P.S Morsan kör med skräckpropaganda kan man säga, så strypt RS som lätt och ostrypt som mellan, för att ligga på den säkra sidan. Visst kanske den blir någon häst över vikt/kraftförhållandet som mellan, men det lilla borde inte göra nått.
Saken är också den att när du cruisar i 100 så ligger du på 9000 rpm med 125:a. På en 600 är det betydligt lägre.
Du kör ju 250...?![]()
Jupp, och har inte vuxit upp. Är ett stort barn fortfarande
Men någon dag kanske jag vågar ta steget till 125 eller 50
Men du kan väl hålla med om att det finns ett gäng nackdelar med hojar med lite kubik?
Jag tycker dock att man ska skita i vad som är manligt eller inte utan göra det man vill, dock tycker jag inte det är fel för oss att påpeka bristerna i idén
Edit: Det är aldrig för sent att ha en kul barndom brukar ju vissa säga![]()
Där är många fördelar oxå.![]()
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti