Registeringsbesiktning

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
speed 3:a
Hej, Det är så här att jag ska strypa ner min hoj som nu är på 40 kw till 23 kw, och frågan är: Jag har ett slip-on på min hoj som inte är lagligt, så måste jag då byta det till orginal när jag lämnar in den på bilprovningen för regbeskiktningen ?

Nääe, jag tror inte alls att besiktningen bryr sig om sånt som är olagligt.
Ta bort blinkersarna och sätt på en miniskylt också, jag har hört att dom släpper igenom "häftiga" hojar lättare..

(EDIT) :rolleyes:

Rolig du är, Så en regesteringsbesiktning är som en vanlig kontrollbesiktning menar du då ? jag har aldrig varit med på en registeringsbesiktning, men jag trodde bara dom skulle kolla hur många kw den ligger på så dom kunde regga om den.

Rolig du är, Så en regesteringsbesiktning är som en vanlig kontrollbesiktning menar du då ? jag har aldrig varit med på en registeringsbesiktning, men jag trodde bara dom skulle kolla hur många kw den ligger på så dom kunde regga om den.

verkar som om vissa kollar dom bara papper på men ibland gör dom mer.. vad jag har för mig kollar dom inte ljudet på en regbes utan om man tex ändrat effekt. fälgar gaffel mm då ska även alla lyktor va e-godkända..

Reg- besiktade en FZR i Vintras. Fick starta upp hojen för koll så att den inte lät för högt. Då satt ändå orginaldämpare på.....

När jag reggade min KTM så kollade besiktningsmannen bara så att papperna var rätt samt ramnumret. Jag monterade på orginalblåset för att vara på den säkra sidan. Tar ju 10min att byta så det väll inte hela världen. Lycka till!

Tänkte fråga en grej till eftersom jag ska på regesteringsbesikning imån, Det är så här att min motorcykel inte är försäkrad men det bryr väll sig inte dom nått om på bilprovningen?

Jag skulle regga ned min förra till 25 kw och orkade inte byta till orginal dämpare. Jag klarade mig inte för att den höjde effekten enligt besiktningen.

Ingen som vet ? :tungan

Reg.besiktigade en kompis hoj förra veckan i malmö.

De startade inte ens hojen..allvar.

Så man kan nog lungt säga att de inte brydde sig om
det slipon som satt där. Antar förstås att det inte var riktigt
korrekt gjort..

Men, men..2000 spänn för en vägning och koll att
blinkers (mini) funkade.

Just det..han kollade bromsljuset också :tummenupp

okej, men jag menar det med att den inte är försäkrad, ska ju försäkra den på 25 kw efter regbesiktningen, så bryr dom sig dom att den inte är försäkrad ?

Kommer du med hojen på en kärra så...... När man regbesiktar importhojar så är dom ju varken skattade, besiktade eller försäkrade.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard