Regga som lätt-mc

Born2Stroke

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen för tillfället.
Nu är inte jag den bäste på att söka så jag vet inte om det finns tidigare, liknande trådar.. Men ja frågar ändå.

Går det att regga en Enduro reggad 125a till Lätt-MC? Vad krävs?

Går det att läsa om detta på VV eller bilprovningens hemsida?
 
Skitsvårt

E-reg till LV-reg var förjävligt innan årsskiftet men nu måste dom vara Euro3 godkända också, det gör inte skiten lättare...


Bättre att köpa något redan LV-reggat
 
Okej. Går det att läsa mer om reglerna någon annan stans?
Hur har dem som man ser på blocket ex EXC 125 -03 LV reg lyckats få igenom sina? Vad var det för regler då?
 
Okej. Går det att läsa mer om reglerna någon annan stans?
Hur har dem som man ser på blocket ex EXC 125 -03 LV reg lyckats få igenom sina? Vad var det för regler då?

Nästan 100% säker på att alla ktm exc efter 2003 (och i vissa fall tidigare) är lv-reggade från fabrik
 
Okej. Så det är helt enkelt bara till å kolla upp om den är LV eller E-reg? Kan alltså vara helt enduro kittad men ändå vara LV reggad?
Måste jag regga om den något i alla fall, eller är de bara tuta å köra med A1 kortet?
 
Okej. Så det är helt enkelt bara till å kolla upp om den är LV eller E-reg? Kan alltså vara helt enduro kittad men ändå vara LV reggad?
Måste jag regga om den något i alla fall, eller är de bara tuta å köra med A1 kortet?

Jupp. Slå ett kik i reg.registret innan köp.. Dom flesta KTM är reggade med fjutteffekt
 
Okej. Så det är helt enkelt bara till å kolla upp om den är LV eller E-reg? Kan alltså vara helt enduro kittad men ändå vara LV reggad?
Måste jag regga om den något i alla fall, eller är de bara tuta å köra med A1 kortet?

Står massa dispenser (körriktningsvisare bl.a.) under tilläggsinformation om den är e-reggad
 
Okej. Men om ja då köper en LV reg så är det bara till å köra med A1 kortet? Inga problem?
 
Okej. Men om den är o-strypt men LV reg (Hur det nu skulle gå till? Dispens för enduroförare?).
Behöver jag då strypa den och fara in å regga om den till 11kw för att bli laglig?
 
Okej. Men om den är o-strypt men LV reg (Hur det nu skulle gå till? Dispens för enduroförare?).
Behöver jag då strypa den och fara in å regga om den till 11kw för att bli laglig?
Är den mot förmodan LV-reggad på full effekt får du tjöppa en strypsats att montera innan du far in och reggbesiktar den till A1. Men är den LV-reggad så borde den vara registrerad med typ 4 kw.
 
Okej. Men om den är o-strypt men LV reg (Hur det nu skulle gå till? Dispens för enduroförare?).
Behöver jag då strypa den och fara in å regga om den till 11kw för att bli laglig?
Där finns inga EXC 125 som är LV reggade med ursprungseffekt...
 
Där finns inga EXC 125 som är LV reggade med ursprungseffekt...

Tror jag sett en 02a på 25kw faktiskt ganska säker på att den var LV-reggad men kan minnas fel, fast du kanske tänkte på dom som var reggade direkt från ÅF som standard? :)
 
Tror jag sett en 02a på 25kw faktiskt ganska säker på att den var LV-reggad men kan minnas fel, fast du kanske tänkte på dom som var reggade direkt från ÅF som standard? :)

KTM Sverige själva har inte sålt några LV reggade 125or med full effekt i regbeviset sen stenåldern och i de COC dokument som ligger till grund för regbesiktning av svenska cyklar så finns inte ursprungseffekten med.

Enda chansen jag kan se är att importerat en cykel från tyskland med fullefekt i regbeviset och skaffa svenska plåtar till den. Men man kan undra varför man skulle vara så dum då detta innebär att det krävs tungt kk för att få köra dem (inte ens mellanklass då den faller på effekt/vikt gränsen)
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top