Regga om till 25 kw

• Thread starter Thread starter mk
  • Start date Start date
Bara å bara, jag fick lite strul vid besiktningen. Med mc-kompaniets strypsats. Dom tyckte inte det där häftet som följde med var ngt särskilt vettigt bevis. Men efter en bra stunds övertalande så lyckades ja få dom att gå med på det. Men jag skulle känna mig allt annat än säker om ja skulle göra om det på en annan hoj.

Vars på hojen monterar man deras strypsatser? Förgasare, avgassystem, insug?! Funderar själv på att köpa därifrån nämligen. Kanske är inviduellt från hoj till hoj.

Vars på hojen monterar man deras strypsatser? Förgasare, avgassystem, insug?! Funderar själv på att köpa därifrån nämligen. Kanske är inviduellt från hoj till hoj.

På de flesta hojar sätter man brickor i insugen (mellan förgasare och motor):tummenupp

extra11.jpg

På de flesta hojar sätter man brickor i insugen (mellan förgasare och motor):tummenupp

extra11.jpg

Tack! Låter väl inte allt för svårt, lär väl vara avklarat på ca 1-1½h? (Tur att farsan är mekaniker:D) Dock fattar jag inte det här med intygen man får med, man sätter alltså dit brickorna, skriver SJÄLV på pappret att den är strypt, sen reg. besiktar den? :va Låter nästan för bra för att vara sant..

Tack! Låter väl inte allt för svårt, lär väl vara avklarat på ca 1-1½h? (Tur att farsan är mekaniker:D) Dock fattar jag inte det här med intygen man får med, man sätter alltså dit brickorna, skriver SJÄLV på pappret att den är strypt, sen reg. besiktar den? :va Låter nästan för bra för att vara sant..

Runt 1 timma är nog bra räknat:tummenupp

Du skriver på ett papper/häfte där du intygar att du monterat strypningen, tar med det till besiktningen och reg.besiktigar:tummenupp

Det är pappret/häftet som kostar pengar, brickorna kostar inte många kronor för tillverkaren:mad:

Runt 1 timma är nog bra räknat:tummenupp

Du skriver på ett papper/häfte där du intygar att du monterat strypningen, tar med det till besiktningen och reg.besiktigar:tummenupp

Det är pappret/häftet som kostar pengar, brickorna kostar inte många kronor för tillverkaren:mad:

Oj, det låter faktiskt för bra för att vara sant :) Haha nej, brickorna lär inte kosta några summor att tillverka. Tar nog kanske och beställer ett kitt redan inatt, ju förr man får börja köra, desto bättre. :banana Inte många som kör 900cc "25kw" :yoparty

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti