Regga om A till A2 (TT600)

R3TSUB

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2020
Ort
Boden
Hoj
Yamaha XT350 1986
Regga om A till A2 med viktändring

Hej, äger en XT350 men vill uppgradera mig lite i effekt, är riktigt sugen på TT600 men vet inte vad tjänstevikten är på vissa ställen står det torrvikt 140kg andra tjänstevikt 140kg vet någon vilket som stämmer?

Undrar då KW/KG gränsen överstigs med 0.03 om tjänstevikten endast är på 140kg.

Om det visar sig att den överstiger gränsen kan jag då lägga lite vikt i tex sadeln istället för att strypa den då den redan är under 35kw (33kw)

Och sen regga om den till A2 isf hur får jag intyg på att detta är gjort och vad skulle det kosta?:va

Tacksam för alla svar
 
Last edited:
Man reggar inte en hoj till A2, man registreringsbesiktar att den är strypt till ett visst effektuttag.
Och nej, att hiva i vikter är jag rätt säker på att besiktningen inte går med på.
För 33kw behöver hojen väga 165 kg.
Och på 140kg måste du ner till 28kw.

Sedan gäller ju reglerna effekt på bakhjulet om jag inte minns fel, så med 33kw på utgående axel så är du nog nere under 28kw redan, men att få tag på ett intyg från tillverkare på det kan nog vara besvärligt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top