Regga konstiga fordon från England går det?

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Satt o kollade på ebay i UK på lite endurohojjar osv, i UK kan man mer eller mindre regga vad som helst och få det "road legal", tänker på den där soffan med motor som nån snubbe har reggat in och kör med på vägarna där.

Det som ligger nära till hands är att köpa en "reggad" enduro typ 525 SX som inte finns som reggat här hemma, men går det?

Tyvärr inget svar på frågan men varför inte köpa en 525 EXC direkt som är gatlegal från start?

har dom inte stoppat de nu för tiden? förr vet ja ju att man kunde gå tror de va från Spanien via England in till Sverige och få en sporthoj (banhoj) utan lampor å blinkers å skit reggad lagligt för väg så länge det e ljust ute.. men har fått för mig att dom stoppat sådana importer på något sätt nu...

har dom inte stoppat de nu för tiden? förr vet ja ju att man kunde gå tror de va från Spanien via England in till Sverige och få en sporthoj (banhoj) utan lampor å blinkers å skit reggad lagligt för väg så länge det e ljust ute.. men har fått för mig att dom stoppat sådana importer på något sätt nu...

Hmm, när man inte ens kan ha en cykel utan ljus, känns det långsökt att kunna besikta en sporthoj utan lysen...:va

jo visst hade kunnat köpa en exc, hojjarna är billigare i uk, och kan man välja på en road legal SX eller EXC så har man ju genast mer att välja på

I england är det tillåtet att köra helt utan lysen, tror bromsljus krävs. Detta förutsätter att den är reggad så och dagsljus.

I england är det tillåtet att köra helt utan lysen, tror bromsljus krävs. Detta förutsätter att den är reggad så och dagsljus.

mjo, det va detta jag syftade på antar jag,.. och förr i tiden kunde man importera den på något sätt så man fick köra under dessa förutsättningar i sverige.. men tror inte de går längre dock :P

mjo, det va detta jag syftade på antar jag,.. och förr i tiden kunde man importera den på något sätt så man fick köra under dessa förutsättningar i sverige.. men tror inte de går längre dock :P

Det som blir jobbigt är väl att köra en hoj som är högerstyrd.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph