Regga in hoj utan papper???

• Thread starter Thread starter Scrub
  • Start date Start date

Scrub

Guest
Tja!

En polare till mig är ev. påväg att köpa en hoj som saknar regnummer, motornummer och ramnummer.

***OBS***
NUVARANDE ÄGAREN HAR KÖPT HOJJEN AV POLISEN. DEN HAR ALLTSÅ VARIT STULEN MEN ÄR NU "GRÖN" EFTERSOM HAN KÖPTE DEN AV POLISEN ***OBS***

Går det att regga in den igen?
Hur ska han göra?
Är det någon som har erfarenhet av detta?

Vi talade med med SFRO idag, dom var inte så sugna på att hjälpa till.
Talade även med en "teknisk rådgivare" på bilprovningen, han trodde det att det kunde gå att få fram ramnummret genom larmtjänst och därmed "få in den i systemet" igen.

Vad göra??? :confused:

Mycket tacksam för svar!
Peter

:( nopp...men lyckas ni så säg till får jag vill oså veta :rolleyes:

Går det att se ramnumret ? finns det kvar, kolla med larm tjänst sen med generalagenten . Beror på vad det är för mc, kawasaki är väldigt hjälpsamma.

Motornummer är inte nödvändigt, bara ramnumret. är det borta, KÖP INTE.

Det går inte att regga in ett sådant fordon längre, det gick för 2 år sedan, nu har bilprovning, vägverk å en del generalagenter blivit putt på allt strul.

Ramnummret finns ej.

Däremot så kan larmtjänst OFTAST få fram det. Antingen genom att etsa fram eller genom att röntka fram det.

Där ramnummret har varit så är det Jävligt rostigt.
Motornummret däremot ser bättre ut... dock inget nummer.

Hojen lämmnades till polisen 1991!

Om vi nu får fram ram eller motor nummer vart ska man då vända sig? jag har hört allt från polis, vägverket, bilprovningen, försäkringsbolag till generalagent.

Kan det vara någon ide att försöka köpa en ram med nummer på skroten för att sedan flytta allt till den ramen?

Tacksam för alla svar!

Peter80 skrev:
Ramnummret finns ej.

Kan det vara någon ide att försöka köpa en ram med nummer på skroten för att sedan flytta allt till den ramen?

Tacksam för alla svar!
varför inte.. låter som en bra ide. :tummenupp Beror ifs hur billigt du får hojen..

Massa byråkrati att ta tillbaka skrotade hojar också,
det bästa är väl en kass men oskrotade ram med papper.

Nu är det så att han håller den åt mig tills imorgon... varför bad jag honom inte hålla den en vecka? :huvet

Jag kan väl kanske åka förbi och droppa en handpenning imorgon, då borde han gå med på att hålla den en vecka till.

Utgångspriset är 5000Kr, men det kan säkerf förhandlas.

Peter80 skrev:
Nu är det så att han håller den åt mig tills imorgon... varför bad jag honom inte hålla den en vecka? :huvet

Jag kan väl kanske åka förbi och droppa en handpenning imorgon, då borde han gå med på att hålla den en vecka till.

Utgångspriset är 5000Kr, men det kan säkerf förhandlas.

Har jag missat några borttagna inlägg eller?

Först frågar Du för en kompis som är på väg att köpa en hoj, sen är det Dig säljaren håller hojen för. Hur ska Du ha det?

Du har inte missat några inlägg.
Från början så skulle min polare ha den, han fick dock kalla fötter när det visade sej att det skulle bli jävligt bökigt att regga den.
Däremot så fick jag varma fossingar... så jag kommer troligtvis köpa den...

Talade med Larmtjänst idag, 85 - 90% av deras undersökningar leder till att ram eller motornummer kommer fram!

Det är ändå hyffsat bra odds!

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...