regga in en streetfighter

Robbert

motor fanatiker
Gick med
15 Aug 2005
Ort
Gällivare
Hoj
Yamaha YZ450f -04 och en Suzuki DR-z 400 SM 2005
har hittat en fighter jag är lite sugen å investera men de är så att den e tyskreggad men alla papper finns.. men inga orginal kåpor och sånt.. går det att regga in den som en streetfighter???? eller måste man fixa orginal kåpor å grejjer för att regga in den???? :va
 
Robbert skrev:
2292801 har hittat en fighter jag är lite sugen å investera men de är så att den e tyskreggad men alla papper finns.. men inga orginal kåpor och sånt.. går det att regga in den som en streetfighter???? eller måste man fixa orginal kåpor å grejjer för att regga in den???? :va

vilken årsmodell är det? är den helfordonsgodkänd måste den vara i orginalutförande. annars är det fritt fram.... lagligt fram/bakljus, blinkers, tuta osv måste finnas! sen är det bara att besikta :tummenupp
 
madmagnus skrev:
2292836 vilken årsmodell är det? är den helfordonsgodkänd måste den vara i orginalutförande. annars är det fritt fram.... lagligt fram/bakljus, blinkers, tuta osv måste finnas! sen är det bara att besikta :tummenupp

det är en -94?!?!??!? :confused:
 
Ifall man har en mc årsmodell 85 som man byggt om bakramen på.. Vad är det som gäller då? Måste man omtypa kanske det är lika bra o typa om med turbo och allt när det blir klart..
 
Vargen2k skrev:
2292900 Ifall man har en mc årsmodell 85 som man byggt om bakramen på.. Vad är det som gäller då? Måste man omtypa kanske det är lika bra o typa om med turbo och allt när det blir klart..

bara att åka på besiktningen som vanligt! min är besiktad som den står (kraftigt ombyggd) minus turboanläggningen förståss.

Robbert skrev:
2292892 det är en -94?!?!??!? :confused:

då är det väl inga problem! om cykeln har lagliga lysen, blinkers, reglage osv så borde det vara precis som en vanlig besiktning.

Kjelle69 skrev:
2292871 Och om den är helfordonsgodkänd, måste då alla originalkåpor etc vara på ? Nää ! :3freak

kåporna kanske inte behövs men det är nog tvärnit om du bytt tex: styre, lyse osv.
 
Styre ska du få byta enligt besiktningsmannen när jag frågade.
Kan tillägga att vi inte pratade om min 91:a så ni inte tror fel...

Men behöver man inte kåpor, så torde det väl få vara ett annat lyse på? har du inte kåpor och kåpstagen runt lyset stickandes ut som mördarpinnar så lär dom väl iaf inte godkänna det?
 
Jag hade en kvaddad gsxr 1000 -02 som jag besiktigade -03 i streetfighterutförande och de klagade inte. Men det var något lustigt i reg.beviset för där stod det att det var en -00 men de fanns ju inte då.
 
Har byggt streetfighter av min Blade 954 -02, kåplös, cyklopslysen, miniblinkers som egentligen inte e godkända men står ett e på dom=) acrapovich helsystem, utan accra märket på burken, crosstyre, helt ändrad färg, från gul/flerfärgad till helt svart!

Besiktigade den idag och den gick igenom=) Så verkar inte vara nå problem att besiktiga en hoj som det är ändrat massa på=)
 
triplx skrev:
2340612 Har byggt streetfighter av min Blade 954 -02, kåplös, cyklopslysen, miniblinkers som egentligen inte e godkända men står ett e på dom=) acrapovich helsystem, utan accra märket på burken, crosstyre, helt ändrad färg, från gul/flerfärgad till helt svart!

Besiktigade den idag och den gick igenom=) Så verkar inte vara nå problem att besiktiga en hoj som det är ändrat massa på=)


Lite skillnad på regbesiktining och vanlig besiktning....
 
Har hört att det är HELKÖRT att köpa fajter i tex Tyskland o sen försöka reg. besiktiga den i Sverige. De vägrar att godkänna hojen om inte allt är orginal. Hörde detta från en gubbe som jag tror har riktigt bra koll.

Någon som verkligen vet vad som gäller??:va

Jag har slutat att speja efter fighter i Tyskland eftersom, det enligt honom, är helkört att få igenom den i reggen.

Nån som har järnkoll?
 
är fordonet inte helgodkännt får du bygga på hojen sålänge du inte rör ram,sving,framgafflar m.m. Sen måste allt självklart vara E-godkännt för att det ska gå igenom en regbesiktning!
alla fordon blevHelgodkända -00 tror jag... så innan dess så ska det inte vara någon fara sålänge allt fungerar och som ovan redan sagt.. Är E-godkännt! (fram/bak lampa,blinkers, m.m.)
 
Så du menar att man kan köpa hem en tex. fighterblade från säg 1998, och om den har E- blinkers o ljus så kommer den gå igenom reg.besiktningen?

Men det går inte om samma hoj är ifrån 2001?
 
Vilken bes.man är helt uppdaterad med hur modellen ser ut då?
Dom som jag känner/vet om har ju inte ens hoj!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top