Regga in en banhoj?

jompan

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
Yamaha R1
jag har funderingar på att köpa en banhoj och regga in den ( om det går..). :va

Vad krävs förutom papper på på ram och motor.....
det sitter naturligtvis kraschkåpor på och belysning och dylikt kommer inte heller att vara standard, kan detta ställa till problem??

hojen i fråga är en gsxr 750 -02...

Är det värt att fundera på??

Om ni undrar över anledningen så är det helt enkelt att jag är sugen på att åka rolig hoj, men uppenbarligen är för snål för att betala försäkring. och skall man inte försäkra är det ju bra om det inte gör så mycket med lite repor.....

hör gärna av er med funderingar och erfarenheter....tycker inte att jag borde vara först med att fundera på detta....

jompan skrev:

det sitter naturligtvis kraschkåpor på och belysning och dylikt kommer inte heller att vara standard, kan detta ställa till problem??

Om ni undrar över anledningen så är det helt enkelt att jag är sugen på att åka rolig hoj, men uppenbarligen är för snål för att betala försäkring. och skall man inte försäkra är det ju bra om det inte gör så mycket med lite repor.....

hör gärna av er med funderingar och erfarenheter....tycker inte att jag borde vara först med att fundera på detta....

Krävs det inte någon form av registreringsbevis till hojen? Oavsett från vilket land den kommer? Ska inte svära på att det är så, men det är så jag har för mig iallafall.

Varför inte satsa på en skrapad gathoj annars? De kan ju inte ligga så högt i pris just nu.
Lycka till iallafall. :tummenupp

jompan skrev:

Men varför ska du regga in den om du inte ska försäkra? Trafikförsäkring måste du ju ha och den är ju inte billig, den är ju största delen av försäkringen... iaf i mitt fall.

såg just att detta ämne diskuterats tidigare.... :kocko
inte hajjat sökfunktionen än.... :lol

kanske skulle satsa på en skrapad gathoj, problemet är bara att hitta en....
anledningen till att detta kom upp var att jag fick erbjudande om ett lämpligt objekt.

menade helförsäkring som ju känns skönt att ha om man åker en hoj man är rädd om....

trafik kommer man ju aldrig undan....om man ska åka i den....

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!