Regga för 25kw

Varför hoj från 70-80talet?:va Crap väghållning och bromsar och med 25 kw så är det inte direkt high life på den sidan heller.

Blir nog ingen 400, snarare 750 eller 900.

Nyare hojjar e säkert roligare och trevligare att köra, skulle själv kunna tänka mig en sådan.

Men känns lite mer "äkta" med de gamla hojjarna. Skall ju kännas att man kör mc.
 
Ta du en funderare på vilken kubik du skall strypa? Enligt vad jag har hört så rekommenderar man inte att strypa typ 900cc. Ju högre kubik desto sämre går dom som strypta. Det är väl anledningen till att de flesta 25kw är 600cc.
 
Jag har en FireBlade 954 som är strypt med brickor och gasstopp. Och det är klart att det inte blir samma drag och toppfarten är "bara" 170 km/h. Men dåligt tycker jag inte att den går, utan det har absolut funkat med strypning på den. Dock försvinner den i slutet av sommaren :tummenupp
 
Jag har en FireBlade 954 som är strypt med brickor och gasstopp. Och det är klart att det inte blir samma drag och toppfarten är "bara" 170 km/h. Men dåligt tycker jag inte att den går, utan det har absolut funkat med strypning på den. Dock försvinner den i slutet av sommaren :tummenupp

Som sagt har jag ingen egen erfarenhet utan endast andrahandsinfo:) Grattis förresten till en jäkligt läcker hoj:tummenupp Definitivt en av mina favoriter.
 
55-60 kg förare, medvind och ligga på tanken :D
det mesta går bara man vill
:tummenupp lite skillnad mot 75 kg förare, tyngre hoj och lite mera upprätt sittsällning :D

Ta du en funderare på vilken kubik du skall strypa? Enligt vad jag har hört så rekommenderar man inte att strypa typ 900cc. Ju högre kubik desto sämre går dom som strypta. Det är väl anledningen till att de flesta 25kw är 600cc.
jag kör en strypt 900 och tycler att den går helt dugligt. :) fast en synkronisering eller ombestyckning av förgasarna skulle kanske inte skada, varavar inte över 7,7k rpm i fart och har en mindre "dip" i vridet:näsblod

att de är flest 600cc hojar som är strypta borde väl ha mera med tillgången på att de relativt billigare/smidigare än större hojar, än att dom stora skulle gå sämre.
 
att de är flest 600cc hojar som är strypta borde väl ha mera med tillgången på att de relativt billigare/smidigare än större hojar, än att dom stora skulle gå sämre.

Ska du strypa bort hundra hästar på en litersklubba får du inte mycket körbart register kvar jämfört med en hoj som du har strypt bort 10 hästar på.
 
Jag har en FireBlade 954 som är strypt med brickor och gasstopp. Och det är klart att det inte blir samma drag och toppfarten är "bara" 170 km/h.

Och det gick ju alldeles utmärkt att halvt köra ihjäl sig på den moppen ändå :näsblod

Hur är det med ryggen?

Ska du strypa bort hundra hästar på en litersklubba får du inte mycket körbart register kvar jämfört med en hoj som du har strypt bort 10 hästar på.

Äh, min YZF 750R gick rätt "bra" när 90 hästar var bortstrypta. Men det finns inte en chans att jag skulle sätta i brickorna igen efter att ha smakat på alla 125 original-hästarna. :gnissla
 
Som sagt har jag ingen egen erfarenhet utan endast andrahandsinfo:) Grattis förresten till en jäkligt läcker hoj:tummenupp Definitivt en av mina favoriter.

Nä, jag bara skrev min erfarenhet! Men det kanske kan skilja mellan olika hojar också. Kan bara säga att den jag har funkar att strypa.:)

Tack så mycket, en av mina favoriter också! :tungan


Och det gick ju alldeles utmärkt att halvt köra ihjäl sig på den moppen ändå :näsblod

Hur är det med ryggen?

Hehe, och just då utnyttjade jag långt ifrån alla de km/h som en fin strypning tillåter. Men jag kan ju inte direkt påstå att en FireBlade är någon bra offroadcykel... Den gör sig bättre på vägen :rolleyes:

Men ryggen är så gott som bra! Tackar som frågar!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top