Regga en KTM 525SX, bygga om växellåda.

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Tjenare!

Någon som vet om man kan (kan kan man förståss men..) regga en 525SX? Finns det alla papper med och så? Finns det ngt LV "kit" att köpa eller? Vad kostar det ungefär?

Vad kostar det att smälla dit två extra växlar på en SX?...

Någon som vet vad 578 cc veven kostar om man redan har en 540 kit på?

- Johan

Lalalalalaaaaaaa.....
köpa blåbär och titta på ånglok....
lalalaaaaaaa

Vafan! Har du slagit i huvet ordentligt nu eller???

Låter enklare att modda en EXC eller MXC till en SX.
Delarna för växellådan går på strax under 2500:- för att få 6 växlar.

mr_rockster skrev:
Tjenare!

Någon som vet om man kan (kan kan man förståss men..) regga en 525SX? Finns det alla papper med och så? Finns det ngt LV "kit" att köpa eller? Vad kostar det ungefär?

Vad kostar det att smälla dit två extra växlar på en SX?...

Någon som vet vad 578 cc veven kostar om man redan har en 540 kit på?

- Johan

Köp en hoj med 578 cc från början istället :rolleyes: :tummenupp

Det e ju bara det att det finns mängder av SX -03 ute på annons och man kan få de till bra pris. Dessutom går de ju bättre än EXC:n med kammen och det...

jb skrev:
Låter enklare att modda en EXC eller MXC till en SX.
Delarna för växellådan går på strax under 2500:- för att få 6 växlar.

Å jag har allt pratat med Micke och frågat hur fort han får fram en -04 också ska du veta ;)

Supermoto skrev:
Lalalalalaaaaaaa.....
köpa blåbär och titta på ånglok....
lalalaaaaaaa

Vafan! Har du slagit i huvet ordentligt nu eller???

Re: Re: Regga en KTM 525SX, bygga om växellåda.

Jag har redan mer cc än så, men jag vill kanske ha det i en KTM, annars skulle jag köpt en husky (fast jag trodde det var 577 cc)

Chris Husky skrev:

Det går utmärkt slänga i 2 växlar till. Väljartrumman får tar man bort en sprint i så finns 2 lägen till. Dreven måste förstås till och så blir det inte samma stegning som exc. Se till att du får rätt drev, finns 2 skilda serier, kolla att allt funkar innan du sätter ihop hela motorn. Kommer inte ihåg vad dreven kostar; 3-400/st ? Kolla m Olle Olsson Racing t.ex. (Gäller iofs 520, antar det inte skiljer mot 525)
/u

ulf_lundin skrev:
Det går utmärkt slänga i 2 växlar till. Väljartrumman får tar man bort en sprint i så finns 2 lägen till. Dreven måste förstås till och så blir det inte samma stegning som exc. Se till att du får rätt drev, finns 2 skilda serier, kolla att allt funkar innan du sätter ihop hela motorn. Kommer inte ihåg vad dreven kostar; 3-400/st ? Kolla m Olle Olsson Racing t.ex. (Gäller iofs 520, antar det inte skiljer mot 525)
/u

Jag fick en ny trumma i min 525:a. Om det behövdes eller inte vet jag inte.

Okej! ;).. Jag vill inte ha EXC drevning heller.. utan 1-4 vill jag ha crossdrevning, dvs en hög etta etc... och sedan vill jag bara ha två extra växlar på toppen (hade nog iofs räckt med en men...

- Johan

ulf_lundin skrev:
/u

Re: Re: Regga en KTM 525SX, bygga om växellåda.

Verkar nog faan som jag får köpa en 577cc om jag inte får några bättre svar...

Chris Husky skrev:

Re: Re: Re: Regga en KTM 525SX, bygga om växellåda.

mr_rockster skrev:
Verkar nog faan som jag får köpa en 577cc om jag inte får några bättre svar...

Ja ja, det är ju inte så illa isf i vilket fall. Men jag 525 verkar vara en schyst hoj. Kanske lite mkt mek att få den färdig som motard, men gillar man att pilla å fixa så...

jb skrev:
Jag fick en ny trumma i min 525:a. Om det behövdes eller inte vet jag inte.
På 520 var trummorna exakt lika. Enda skillnaden var att f 4 växlar satt det ett litet stift över ett spår och blockerade 2 växellägen. Bara att knacka ut utan problem.
/u

Re: Re: Re: Re: Regga en KTM 525SX, bygga om växellåda.

Bråkar om priset med en kille... Men det kan mycket väl bli en RR som kompliment till min husa.. ;)

Chris Husky skrev:
Ja ja, det är ju inte så illa isf i vilket fall. Men jag 525 verkar vara en schyst hoj. Kanske lite mkt mek att få den färdig som motard, men gillar man att pilla å fixa så...

Det stora problemet med en SX är nog reggningen...

Jag har sett ett antal sx som är E-reggade, men om du ska åka motard med hojen så har du ju inte så mycket nytta av e-reggandet!!

Vi har tjatat nog om vad som gäller med e-reg här på forumet.... :fakta

Det finns ju delar att köpa för att bygga om men frågan är om det är värt det?

Min tanke när jag köpte min 525EXC var att jag ska kunna allternera mellan motard och enduro.
Visst en annan drevning i lådan och andra fjädringskomponenter.
Framgaffeln går att fixa med EMX bottenventiler, då har du full justerbarhet mellan cross/supercross/motard/enduro...

Vill du har mer pulver i motorn så byt kam å fugge...

+ att gatreggningen redan är klar :tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back