Regga en engelsk importerad racehoj, går det?

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Eller rättare sagt hur gå till väga och vad behövs?

Finns ju inget kvar på den för gatåka, och motor är utbytt så motornumret stämmer ej med det som står på 5V-ägarbeviset eller vad man kallar det. Och saknar avgasspjället.

Vilka kostnader snackar vi om? självklart allt som inte har med delar att skaffa utan pappersarbetet.
 
Om ramen saknar papper är det ny ram med papper är jag rädd.
SFRO funkar inte för papperslösa originalramar, det är just för att förhindra att SFRO missbrukas till att tvätta stulna hojar.
 
Last edited:
Om ramen saknar papper är det ny ram med papper är jag rädd.
SFRO funkar inte för papperslösa originalramar, det är just för att förhindra att SFRO missbrukas till att tvätta stulna hojar.

Har ramnummer med 5V-papper. Men hojen togs in i landet utan några större "deklarationer" till tullen, har aldrig importerat en hoj som grundtanken varit att regga in direkt så struntade i allt detta när jag skaffade denna hoj, nu ser livet annorlunda ut så jag har ej råd med 2 hojar en för bana och en för gata så jag vill se möjligheterna att kanske regga denna på enklast sätt för att ha en hoj för båda ändamålen.
 
Ok, då är jag okunnig, hoppas du får svar från ngn som vet.

Har ramnummer med 5V-papper. Men hojen togs in i landet utan några större "deklarationer" till tullen, har aldrig importerat en hoj som grundtanken varit att regga in direkt så struntade i allt detta när jag skaffade denna hoj, nu ser livet annorlunda ut så jag har ej råd med 2 hojar en för bana och en för gata så jag vill se möjligheterna att kanske regga denna på enklast sätt för att ha en hoj för båda ändamålen.
 
Står där motornr i v5 dokumentet? Det gör där inte alltid och då är det easy street bara att montera lysen och original ljuddämpare för en regbesiktning.
 
Står där motornr i v5 dokumentet? Det gör där inte alltid och då är det easy street bara att montera lysen och original ljuddämpare för en regbesiktning.

v5 dokumentet har ett motor nummer dokumenterat, men den stämmer inte med den motorn som sitter i ramen idag då en vevstake gick av och gjorde 2 fina hål i motorn.

Hade ringt ifall de ej hade stängt nu. Krävs endast regbesiktning eller krävs det att man gör nåt mer?
 
Du behöver V5C-dokumentet och ett kvitto på köp. Då kan du ansöka om ursprungskontroll. Om den går igenom så kan du boka regbesiktning.
 
nej sålt för ett tag sen, men kan kanske få tag i han som köpte det. varför?

Det kan vara lite meckigt att övertala besiktningsgubben att inget är fuffens när motorn är bytt. Skall man vara paragrafryttare så skall cykeln genomgå en begränsad regbesiktning i england för att få in motorbytet i papperna, därefter exporteras till sverige för en regbesiktning här.

Har du med dig ett rasat block och drar historien om att du köpte en cykel med rasad motor och bytte den och kan uppvisa både nya och gamla motorn har du bättre chanser att få igenom den...
 
Antar att det är samma som gäller på motorcyklar som bilar, i Sverige är det inget krav på motor nummer så du kan slipa bort det.
(kolla upp det innan) Vet att det är så på bil om inget ändrats.
 
Motornumret i V5 måste matcha det som står på motorn. Annars är det tvärstopp.

Antar att du har kvitto på köpet?
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top