Regga cross lätt mc

Det går inte i praktiken. Du får den aldrig igenom bullermätningen med förbipassering. Möjligen gäller lite mildare bestämmelser som den är äldre.

Fast omöjlig på väg är den iaf. Ungefär som en plastracer o skogen.
Ju mer specialiserad desto sämre på annat. Som vanligt.
/u
 
ulf_lundin skrev:
Det går inte i praktiken. Du får den aldrig igenom bullermätningen med förbipassering. Möjligen gäller lite mildare bestämmelser som den är äldre.

Fast omöjlig på väg är den iaf. Ungefär som en plastracer o skogen.
Ju mer specialiserad desto sämre på annat. Som vanligt.
/u

Ljudet dämpas väl rätt kraftigt med en fet bricka i krökmynningen (mot cylindern)?
 
cRoC skrev:
Ljudet dämpas väl rätt kraftigt med en fet bricka i krökmynningen (mot cylindern)?

Du kan alltid täppa till innerröret i ljuddämparen lite..typ ta en lagom stor pinne och fästa med hjälp av ståltråd..kommer låta mindre och gå betydligt sämre på samma gång! ungefär som "plugga en moppe principen"
 
Grädde skrev:
Duh såklart men alltså hur den funkar tekniskt :dummer :7peta


Du skrev "kan någon förklara hur den funkar?" :fakta

Jag skrev att den gör så det inte rycker så mycket. :fakta

Voila, jag har besvarat din fråga. :tungan


Jag vet inte hur den funkar tekniskt. :dummer
 
ulf_lundin skrev:
Visst, glöm inte insugsljud, däckljud, kedjeljud, motorskrammel bara.
/u

Hehe visserligen, insugsljudet är jju inte klent på en cross precis.. Får väl trycka ditt nån luftburk från nån annan 125a..
 
Vet inte riktigt hur det är på en cross men på en 125 racer är ofta insugsljudet högre än avgasljudet. Tar man bort airboxen på de hojar som har det brukar värdena vid ljudmätning bli högre.
 
nej, inte en till sån här fråga :dummer
nåja det här skrev jag på bike.se:
" Svar: Vad är laglit? "
Av Darth_Igel Datum 2004-04-06 13:35:39
det är väldigt mycket mer som ska göras än att bara sätta dit lysen och blinkers. den ska strypas, PÅ RÄTT SÄTT, typgodkännas, ljudnivån måste ner osv det blir fruktansvärt dyrt och svårt, sätta dit lysen och blinkers är väl inga problem det svåraste är nog ljudnivån och det är inte bara att byta ljuddämpare för då kommer den garanterat att gå skit, dessutom kan jag lova att du inte på några villkors vis får den typgodkännd.

jag fick detta till svar:
" Svar: Vad är laglit? "
Av Tramsvalp Online Datum 2004-04-25 22:37:34
GR_Junior har fel. ulf_lundin, Darth_Igel har rätt.
 
cRoC skrev:
Hehe visserligen, insugsljudet är jju inte klent på en cross precis.. Får väl trycka ditt nån luftburk från nån annan 125a..
Varför frågar du om du inte bryr dig om svaren ?

Det är nästan omöjligt att gatregga en cross. Köp en hoj som är gatreggad i stället.
Eller satsa 10-15000 och försök på allvar, om du är så angelägen att visa att det går. Och kom isf tillbaka och berätta hur mycket det kostade och hur det gick till.
Men bara snack reggar ingen cross.
/u
 
Last edited:
"Okey"

Men då e det kolvbyte varje vecka och oljebyte varje dag. :D


Ehh va? Kör min 50 hästars suzuki på högt varv på crossbanan, bytar kolv var 50-60 timme, olja var 10 timme och då tvättar man luftfiltrer också, går utmärkt
 
Vi vet att du har en suzuki med "50 hästar", du behöver inte skriva det i 4 år trådar bara för att synas, tror dessutom solid är bannad :P

Edit, glömde citattecken:)
 
Last edited:
Ehh va? Kör min 50 hästars suzuki på högt varv på crossbanan, bytar kolv var 50-60 timme, olja var 10 timme och då tvättar man luftfiltrer också, går utmärkt

Asså, de får inte ens ut 50hk ur VM hojarna som är fabrisktrimmade, finns ingen anledning att ha 50hk i en 125a heller. Hållbarhet till 0 och okörbar. Enligt dig var din bara lite "lätt" trimmad, vill gärna veta hur lätt trimmad din är:)
 
Asså, de får inte ens ut 50hk ur VM hojarna som är fabrisktrimmade, finns ingen anledning att ha 50hk i en 125a heller. Hållbarhet till 0 och okörbar. Enligt dig var din bara lite "lätt" trimmad, vill gärna veta hur lätt trimmad din är:)

ja det skulle vara intressant... racketbränsle? :näsblod
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top