Regga cross lätt mc

joge_

Ny medlem
Gick med
24 Dec 2003
Hoj
dtx
Hej
Någon som vet ungefär vad det kostar att regga en 125 cross? Och hur man gör osv.

joge_ skrev:
Hej
Någon som vet ungefär vad det kostar att regga en 125 cross? Och hur man gör osv.

Du måste ha alla saker för som blinkers, lyse, reflexer osv och dem skall vara inställda rätt mm och bullernivån får inte vara för hög. Det är en massa som skall fixas och donas med sedan är det väll bara åka och besikta den

cRoC skrev:
7-10k om du ska ha däck som duger på asfalt också.

Och så har det varit flera som har snackat om att göra det, men alla har ångrat sig för det har blivit för dyrt.

Solid snake skrev:
Och så har det varit flera som har snackat om att göra det, men alla har ångrat sig för det har blivit för dyrt.

Yup det är skitdyrt.. Lär bli endel pengar på motorn sen i framtiden också

cRoC skrev:
Yup det är skitdyrt.. Lär bli endel pengar på motorn sen i framtiden också

Kolvbyte en gång i veckan och oljebyte varje gång man har varit ute o kört. :näsblod

Solid snake skrev:
Kolvbyte en gång i veckan och oljebyte varje gång man har varit ute o kört. :näsblod

Humm nää....
30-40 timmar kör du på en kolv om du inte tokgasar hela tiden...
Oljan kan du iallfall köra 5 timmar på. (Om man är noggran med byten)

Last edited:
Busgrabb skrev:
Humm nää....
30-40 timmar kör du på en kolv om du inte tokgasar hela tiden...
Oljan kan du iallfall köra 5 timmar på. (Om man är noggran med byten)

"Okey"

Men då e det kolvbyte varje vecka och oljebyte varje dag. :D

Busgrabb skrev:
Jo förvisso men 40 timmar i veckan är 5.7h om dagen :gnissla

Har ni inte ett jobb el skola att gå till ? ;)

Man kör efter skolan ju, på vägen hem så blir det lätt ett par extra mil o några timmar. ;)

Busgrabb skrev:

ge daj, du kommer inte att göra det, och om du gör det kommer du att bli ruinerad om du inte e rik som en kung, satsa istället på en ordentlig DT ( :rofl ) eller något i den stilen så slipper du allt skit, och så kan du på o trimma själv istället, mycke roligare, .... jag kör oljebyten var 200:e mil =lagom, kolv var 800:e mil ,

mvh//oskar

Jag har hört om många som sagt/skrivigt att dom skulle regga om en cross till lätt motorcykel men jag tror inte en ända har gjort det. När man räknar på det märker man snabbt att det inte blir värt det!

Padde skrev:
Jag har hört om många som sagt/skrivigt att dom skulle regga om en cross till lätt motorcykel men jag tror inte en ända har gjort det. När man räknar på det märker man snabbt att det inte blir värt det!

Det går dock att komma undan billigt i ombyggnaden.. Sätt på fusk motard sulor och sen ett sportfilter på så du kan slänga i ett mc batteri för blinkers lyse osv.. Sen e de bara att bjuda någon mek på en hojfirma som har dynobänk på kaffebröd så dom skriver ut ett effektuttyg.

Ljudet kan vara lite knepigt dock. Men som padde skrev.. Det lär ju gå åt kolvar om man ska använda den minsta lilla som transport medel och mer än till att busåka ner till närmsta pizzeria

hadde samma ide när jag va 15 och inte viste så mycke om 125:or.. men när jag å fachan börja räkna skulle de gå på ca 8000 att fixa till allt.. men då la vi till lite grejer som inte behövdes.. ljudkraven är grymt svåra att fixa..

Japp
Men OM jag försöker mig på det så blir det i bushojssyfte. Annars så köper jag en färdigreggad.

Vet mer än en som kört cross på asfalt utan ryckutjämnare och totalhavererat växellådan.

...jag bland annat....

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...