Regg skylt?

Hygglo skrev:
Jag har en miniskyllt på stänkan bak..
När jag skulle besikta hojen "orkade" jag inte byta tillbaka till orginal utan tog orginalen med mig under sadeln.
Besiktnings mannen ville skriva en 2:a först men sedan när jag visat han orginalet under dynan så skrev han bara "anmärkning felaktig reg.plåt"
Besiktnings pappret stoppade jag av någon konstig anledning under sadeln tillsammans med regskylten..
Ca: en månad senare blev jag stoppad av civil polisen som jag råkade köra om :)
Han tyckte att jag kört för fort..men anledningen till att han igentligen stoppat mig var att jag hade en miniskyllt..
Jag tänkte att han kanske skulle bli lite mildare i sin dom om jag visade konnom orginalsylten (lika som på besiktningen) men nope fel skyllt var det och böter skulle det bli :mad:
Då såg jag besiktnings pappret som jag hade lagt under sadeln tidigare "godkänd vid besiktningen" men endast en anmärkning "felaktig reg.plåt" när jag visade det för snuten så sa han "det var som fan" hojen är godkänd med miniskyllt" hmm hmm hmm ähh åk vidare då..
Kan det vara så att om det endast är en anmärkning så ger dom inte böter??
Hade det varit en 2:a hade det blivit böter?

Inte säker men förmodligen.
Du har ju en tid på dig att fixa felet om du får en 2a. men lagen är svår. :kocko

råkade ut för samma sak me skylten att den inte syntes, dom kolla upp hojen, kolla mitt register, "besiktiga" hojen å sen blev de massor med gnäll osv men lyckades prata bort det!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman