Regg skylt?

Gnomis skrev:
Hej är det någon som vet vad som händer när
man blir tagen utan regg skylt?

600kr i böter för att du inte har nån skylt. men har du den i väskan lr nån annan stan med dig så blir det 400kr för felplaserad skylt. :D Så är det.

Gnomis skrev:
Hej är det någon som vet vad som händer när
man blir tagen utan regg skylt?
400 spänn i böter har jag läst här på sh innan ... om de nu tar dig vill säga. Det är samma summa om du har en felaktig skylt (mini) eller har den felplacerad.

nasholm82 skrev:
600kr i böter för att du inte har nån skylt. men har du den i väskan lr nån annan stan med dig så blir det 400kr för felplaserad skylt. :D Så är det.
det måste vara ändrat nyligen ... polisen sa annat för ett antal månader sen. men vem bryr sig ... här finns ändå inga poliser :banana

Gnomis skrev:
Är det någon som blivit tagen? Vad hände?

400:- billigt att vara anonym!

Samtidigt drar du till dej uppmärksamhet och dom kolla ljudvolymen, däcken, blinkers, e märkta glas. Och den där fortkörningen på 8km/h åker du också dit på. Så totalt så kan det bli väldigt dyrt i stället för att ha plåten sittandes där den ska.

Gnomis skrev:

Varför anonym? Hittar du på dumheter får du väl stå för dem? It´s the name of the game!

Jag fick "bara" 300:- för felplacerad skylt,den sitter framför bakdäcket!

Gnomis skrev:
Oj vad det finns moraltanter!

Japp här på sporthoj samlas dom fast visar sig mest på hösten då dom har svåra höstdepritioner och måste ta ut sina problem på nån annan :tummenupp
//D

jontemorrum skrev:
Jag fick "bara" 300:- för felplacerad skylt,den sitter framför bakdäcket!

Får den inte sitta under tailen så länge den syns bakifrån o har skyltbelysning ?
//D

Förutom moralaspekten - vafan ska man köra utan skylt för egentligen... så har man hört den här jävla frågan + miniskylt ungefär 4000 gånger känns det som...Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Jag ska fan ha skylten INNE I TANKEN och försöka yrka på nån idiotisk anledning om jag blir stoppad. Då är jag VÄRST!

Gnomis skrev:

jag har mini skylt och blev stoppad, men jag sa att den satt på när jag köpte mc:n, så han ringde ett samtal tjöta lite i telen å sen sa han bara att det var ok att köra vidare... :)

300:-

Blev stoppad av att jag "kom ifatt" snuten lite för snabbt tyckte han... :va :D Med skylten i hjulhuset fick jag böta 300:-...
De spelar ingen roll om man har skyltbelysning...Enligt hans regelbok skulle skylten sitta längst bak på hojen, väl synlig... :gnissla

MC snuten stoppade mig med regg skylten i hjulhuset...
han bad om att få kollla på kortet.. ställde lite frågor om hojjen... sen sa han att det igentligen är 400kr i böter + besiktning annars körförbud. men jag slapp allt... tur det för det var veckan innan jag skulle på MC semester till skottland! :gnissla

redracer skrev:
Blev stoppad av att jag "kom ifatt" snuten lite för snabbt tyckte han... :va :D Med skylten i hjulhuset fick jag böta 300:-...
De spelar ingen roll om man har skyltbelysning...Enligt hans regelbok skulle skylten sitta längst bak på hojen, väl synlig... :gnissla

Så de gamla ryktet att den måste synas bakifrån stämmer inte utan den måste alltså sitta där den satt när hojen rullade ut från fabriken ?
//D

Nicke skrev:
Jag ska fan ha skylten INNE I TANKEN och försöka yrka på nån idiotisk anledning om jag blir stoppad. Då är jag VÄRST!
haha, jo och så har du ett kikhål de kan få titta in i så sitter den i tanken med belysning och allt:lol
Vi ska väl vara ganska glada här i Sverige för att våra skyltar ändå är ganska små, kolla in från andra länder, en del är ju stora som dasslock.

Skyltbelysning är det lag på, finns inte det går den inte genom besiktningen, punkt slut.

Min polare fick 600kr i böter när han var på hojträff , å då hade han faktist skylt, fast den var då (enligt polisen) för liten!

/M

Jag har en miniskyllt på stänkan bak..
När jag skulle besikta hojen "orkade" jag inte byta tillbaka till orginal utan tog orginalen med mig under sadeln.
Besiktnings mannen ville skriva en 2:a först men sedan när jag visat han orginalet under dynan så skrev han bara "anmärkning felaktig reg.plåt"
Besiktnings pappret stoppade jag av någon konstig anledning under sadeln tillsammans med regskylten..
Ca: en månad senare blev jag stoppad av civil polisen som jag råkade köra om :)
Han tyckte att jag kört för fort..men anledningen till att han igentligen stoppat mig var att jag hade en miniskyllt..
Jag tänkte att han kanske skulle bli lite mildare i sin dom om jag visade konnom orginalsylten (lika som på besiktningen) men nope fel skyllt var det och böter skulle det bli :mad:
Då såg jag besiktnings pappret som jag hade lagt under sadeln tidigare "godkänd vid besiktningen" men endast en anmärkning "felaktig reg.plåt" när jag visade det för snuten så sa han "det var som fan" hojen är godkänd med miniskyllt" hmm hmm hmm ähh åk vidare då..
Kan det vara så att om det endast är en anmärkning så ger dom inte böter??
Hade det varit en 2:a hade det blivit böter?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman