Regg skylt

StyrETT

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2010
Hoj
KTM exc 525 -03
Är det någon som vet vad reglerna säger om att ha regskylten inne under stänkskärmen? :va

Lagen säger väl att man ska ha regskylten bakom axeln på bakdäcket.

Antingen kör du utan skylt eller så sätter du den där den ska vara enligt polisen!
Att ställa frågan tyder på att du ska ha den där på rätt plats då du ändå inte tänkt "rulla" ifrån grisbilen!
Lagen säger att den ska vara synlig x-antal meter rakt bakifrån, men det bedömmer snuten. Alltså, är han en fjunig aspirant så är det 1500 riksdaler RAKT AV !
Tyvärr så är de flesta vettiga snutar pensionerade och vi får leva med yngre polisgrisar som har käkat ryssfemmor och tryckt testo på polishögskolan !

Det här ämnet har tagits upp i ett flertal trådar på forumet!

Det är inte godkänt att ha skylten i hjulhuset, varken av svensk bilprovning eller polis (jag har fått nedslag av båda två).

Sätt din originalskylt bak på hojen eller skit i att köra med den helt.
Du får 1500 spänn i böter oavsett om du har originalskylten i hjulhuset, en icke laglig "miniskylt" i hjulhuset eller på originalplatsen. Samma belopp som att köra utan.

Det här ämnet har tagits upp i ett flertal trådar på forumet!

Det är inte godkänt att ha skylten i hjulhuset, varken av svensk bilprovning eller polis (jag har fått nedslag av båda två).

Sätt din originalskylt bak på hojen eller skit i att köra med den helt.
Du får 1500 spänn i böter oavsett om du har originalskylten i hjulhuset, en icke laglig "miniskylt" i hjulhuset eller på originalplatsen. Samma belopp som att köra utan.

Men i verkliga livet finns det goda chanser att en snut skiter i att din plåt sitter synligt i hjulhuset, till skillnad från total avsaknad dito eller en muppig miniskylt.

Själv har jag alltid något att sota för vid en eventuell kontroll, och skulle ändå känna mig säkrare med vägverkets egna. I hjulhuset.

Sen kan du ju har otur med dina erfarenheten, kanske rent utav blivit felbehandlad. 1 person är inget statistiskt underlag direkt.

Men i verkliga livet finns det goda chanser att en snut skiter i att din plåt sitter synligt i hjulhuset, till skillnad från total avsaknad dito eller en muppig miniskylt.

Själv har jag alltid något att sota för vid en eventuell kontroll, och skulle ändå känna mig säkrare med vägverkets egna. I hjulhuset.

Sen kan du ju har otur med dina erfarenheten, kanske rent utav blivit felbehandlad. 1 person är inget statistiskt underlag direkt.

Då ska man ha en jä*la tur. Polisen är trötta på att regskyltar inte syns!

2 x böter samt ombesiktning = 100% av de gånger jag har blivit stoppad med felaktigt placerad skylt.

Om du söker på forumet och läser alla andra 150 trådar om att placera regskylten i hjulhuset så kommer du få ett bättre underlag som styrker mina två erfarenheter.

Visst kan du ha tur att klara dig undan med en varning, jag skrev bara vad som är lagligt eller ej.

Då ska man ha en jä*la tur. Polisen är trötta på att regskyltar inte syns!

2 x böter samt ombesiktning = 100% av de gånger jag har blivit stoppad med felaktigt placerad skylt.

Jag menar en klassisk hjulhusplacering. Ovanför bakhjulet i höjd, typ motard. Syns skitbra bakifrån och är det mörkt ( med ltex bilyse mot plåten )så ser man knappt att den inte sitter som orginal.

Jag tror inte poliser i allmänhet är så jävla trötta på skyltar. Jag tror de är tröttare på bängliga knarkare, smutsiga lägenheter, gapiga kärringar, oregliga ungar, snattande uteliggare, lägenhetsbråk, småkrockar osv osv

Stod och kollade på en ktm exc och såg att den hade en reggskylt som var inplastad och var mindre än normalt. Vad säger lagen om det och kan man beställa hem dom?

nu när man inte behöver skattemärke längre är det godkänt att sätta reflexen på platsen där märket satt ?

Stod och kollade på en ktm exc och såg att den hade en reggskylt som var inplastad och var mindre än normalt. Vad säger lagen om det och kan man beställa hem dom?

alla skyltar som INTE är utfärdade av Transportstyrelsen är OLAGLIGA

PUNKT.

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026