Regg besiktning av husan.

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Hepp hepp.
Var å Lv-regga Husabergaren i går i Örebro, den var ju enduro reggad förut.

Trodde det var kört redan en mil hemmifrån för blinkersen hade slutat fungera, stanna till i kumla och börja mickla med blinkrelät och det blinka sakta, för sakta, in på carlbarks å handla nytt hinner inte att byta på platts kommer till besiktningen 5 min försent :eek: men han hade tagit sig en fika så det var lugnt, sen tog han regg nr och ville ha buller intyg å dyligt som jag inte hade men han kolla det i datan och där stod alla godskännanden mm så han börja kolla hojen och då upptäkte vi att lyset inte funka heller, men det visade sig att det var en kabel som jag hade dragit isär när jag hade lyft hojen i garaget hemma innan jag åkte så nu funka blinker mm.

Ut å väga hojen (130kg fulltankad å 1 liter olja) sen ville han lyssna på bullret och det gilla han inte så han hämta db mätaren och börja mickla med den sen kom det ut en till gubbe och ingen av dem visste riktigt hur den funka men dom kom fram till att den lät i 103db så jag trodde det var kört, men när jag fick pappret i handen stod det att den hade godskännts å han sa att det var svårt att mäta eftersom jag inte hade någon varv räknare men jag tror han tyckte synd om en stackars motard abstinent 24 åring som inte ville nått annat än ut å gasa med sin Husaberg supermotard.

Dagens ros till besiktnings gubben på Bistas bilprovning.

Evil M skrev:
Ut å väga hojen (130kg fulltankad å 1 liter olja)

Va!? 130!?

Och alla som skriker om att husorna väger så lite?? var är <110 kg siffrorna som så flitigt hävdas?

130 är ju vad ktm'erna väger ju...

<snipp>
2002 625sc
-------------
front: 65.4 kg
rear: 69.3 kg
total: 134.7kg, approx 135,7 kg with a full tank

2003 660 smc
----------------
front: 64.0 kg
rear: 69.3 kg
total: 133.3 kg, approx 134.3 kg with a full tank
<snapp>

Mkt konstigt eftersom min 2001:a vägde 120 när jag reggade den... Även på Bista.
Inte totalt fulltankad men bra nära.

Just ja. Jag körde ju med helium i däcken oxå :crash

Re: Re: Re: Re: Regg besiktning av husan.

gpf skrev:
kan vi läsa? :)

total: 133.3 kg, approx 134.3 kg with a full tank :fakta

Är det bara 1 liter bensin i KTM:en eller?

Jag har några ballanserings vikter av bly på fälgarna det måste va dom som väger extra, sen var den inte ny tvättad så det hänger lite skit på den med :rolleyes: jaa så måste det va ;)

Ja skiter i vad besiktnings vågen säger jag är bara glad att den gick igenom besiktningen så jag kan ut å gasa. Några kg hit eller dit spelar ingen roll jag kör inte sämre för det :D

Ska man vara petig, och det ska man, så skulle jag vilja veta vart det står att första siffran är med TOM tank?

Det kan inte vara så att dom siffrorna är med en nästan tom tank och sen har den andra siffran beräknats med hur mycke soppa som kan gå i för att den ska vara full... Eller?

/Lucky9

Re: Re: Re: Re: Re: Regg besiktning av husan.

Evil M skrev:
Är det bara 1 liter bensin i KTM:en eller?

Nä, men man kan ju ana att de redan hade bensin i tanken när de vägde och approximerade att de kunde få i nån liter till i tanken och därmed höjde vikten med motsvarande...

Men som sagt, jag bryr mig inte, brydde jag mig om vikten hade jag väl köpt en lättare hoj än ktm :)

Min 400 vägde 120 kg när jag regbesiktade,iofs E-reg utan blinkers mm.Nästan full tank,men då hade jag dubbdäck på och dom är fan inte lätta. :fakta

Busaberg skrev:
Min 400 vägde 120 kg när jag regbesiktade,iofs E-reg utan blinkers mm.Nästan full tank,men då hade jag dubbdäck på och dom är fan inte lätta. :fakta
Skulle stämma med mina siffror då....

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa