SSDD
Same Shit Diffrent Day
krille krokodil skrev:Häftigt![]()
![]()
Då har du och jag nog träffats utan att veta om det.
Den var ju grym så det är klart att du skall fixa till den.
Hur är det att köra med kompressor dåär det jämförbart med turbo
![]()
Fösök fixa ett par bilder, den var ju som sagt jäkligt tuff, retro killer![]()
att köra .. mja Det är inte nån "gummisnodds" effekt ,utan den klipper på "direkt" man bör bygga motorn för dragrace = mycket moment o effekt i toppvarv ... För kompressorn skiter i om det är blowback på lägre varv den trycker på ändå.. så moment på finns i överflöd på alla varv
så min bästa kombination så här långt på kawas gammel maskin
Big block 1480cc med 84:an injektiontopp med 42/36 ventiler Bob carpenter 530/500 lyft inställda på 116/114 lobecenter vinkel ,steppheaders45-50-60mm > 2,5 tum collektor 80 cm ut ,laddar bara 14psi och varvar inte mer 9500
Det är lite "äcklig" vid våt bana , då man har svårt att känna när den river loss(även på mycket låga varv) ,ungerfär som en cross 250 på sand ,, motorn bara ökar varv och bryr sig inte om bakhjulet har fäste eller inte ... Det bara sladdar ,så försiktighet med gasen anmodas.... Men på torr bana fungera det utmärkt ,här åkt på klubbåkningar på Gelleråsen utan att skämmas ,det går att styra haset ganska bra i och med att motorn reagerar direkt.
Kopplingen krävde en Murdoch centifugal lock up för att trivas ,och utgående lagret har jag skjutet 2 ggr nu har jag stödplatta med extra lager utanför (specialdrev med lagerfäste finns å köpa ) Detta är inte ett problem förens du får fäste ....
GAS ja ...

Jag har ett NOS Fogger med 1mm piller vilket bör ge ca 50 extra och skickar in det innan kompressorn för att utnyttja kyleffekten max, och jag när man lämnar av "grundtipsar " med NOS för att sen styra med gashandtaget med wheliestag blir det "fullt ut" men på gatan är det bäst ( för mig) att starta med gas på och sen reglera med rullen. ( har microswitch på växeläges låsningen som bryter tändning ) och det funkar bra ... liten smäll i röret när man stampar i nästa tagg bara...
För övrigt blåser jag in vatten/acceton/metanol för att kyla vi laddtryck över 8 psi , innan komperssorn ..
Detta kommer att ändra sig nu med ny skruv och laddluftkylare samt Megasquirten..