krille krokodil
turbo efter hoj eller hoj efter turbo,hm
Jag håller på att sondera terrängen för att regbesiktiga en R1100-91 med turbo.
Har snackat en del med lahi om hans lyckade reg
GRATTIS en en gång!
Men i sthlms-trakten ser det tyngre ut vad jag kan förstå då dom inte verkar VILJA att hojjar besiktigar med turbo :kocko precis som om det är dom ensamma som skall stävja allt bus i välden inkluderat 0-visionen.
Problemet är det att det inte FINNS några regler som säger ditten eller datten om turbokonvertering av hojjar och därför han man högst egna uppfattningen på tekniska om hur man skall gå tillväga vid regbes.
Man tex antar vad den skulle prestera OM laddtryck vart astronomiskt högt och detta trots att fordonet KNAPPAST kommer in med laddtryck 1½bar till svensk bilprovning.
Nej, det här är något jävligt konstigt.
Ta bara resonemanget om vad hojjen skulle prestera med jättetryck!
Vi har ju samma spec på bilar (shortblockmässigt) där man i ena fallet tar ut 150 hkr och i ett annat 230 hkr på en annan.
Vad skulle försbolagen säga om man kunde få trycka dit samma försäkring på en 150 som på en 230, MUMMA!
Tycker hela grejen verkar ovetenskapligt och rätta mig om jag har fel men är det inte besiktninigens uppgift att godkänna ett objekt i befintligt skick och inte vad man kan hitta på för bus med den eventuellt.
Hur kan du få hojjen reggad med insprutning om du nu INTE får ändra hkr:en?
Nej, dom har bara gett sig fan på att vi inte skall få finnas.
Säkert är det någon som känner till en del och kan komma med lite tips eller har åsikter alt genvägar (yea right).
Har snackat en del med lahi om hans lyckade reg

Men i sthlms-trakten ser det tyngre ut vad jag kan förstå då dom inte verkar VILJA att hojjar besiktigar med turbo :kocko precis som om det är dom ensamma som skall stävja allt bus i välden inkluderat 0-visionen.
Problemet är det att det inte FINNS några regler som säger ditten eller datten om turbokonvertering av hojjar och därför han man högst egna uppfattningen på tekniska om hur man skall gå tillväga vid regbes.
Man tex antar vad den skulle prestera OM laddtryck vart astronomiskt högt och detta trots att fordonet KNAPPAST kommer in med laddtryck 1½bar till svensk bilprovning.
Nej, det här är något jävligt konstigt.
Ta bara resonemanget om vad hojjen skulle prestera med jättetryck!
Vi har ju samma spec på bilar (shortblockmässigt) där man i ena fallet tar ut 150 hkr och i ett annat 230 hkr på en annan.
Vad skulle försbolagen säga om man kunde få trycka dit samma försäkring på en 150 som på en 230, MUMMA!
Tycker hela grejen verkar ovetenskapligt och rätta mig om jag har fel men är det inte besiktninigens uppgift att godkänna ett objekt i befintligt skick och inte vad man kan hitta på för bus med den eventuellt.
Hur kan du få hojjen reggad med insprutning om du nu INTE får ändra hkr:en?
Nej, dom har bara gett sig fan på att vi inte skall få finnas.
Säkert är det någon som känner till en del och kan komma med lite tips eller har åsikter alt genvägar (yea right).
Last edited: