Regbesiktning med turbo

Powerwheelie

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawaskai ZX-10R
Håller på att planerar för ett turbobygge på en Bandit 1200 -97. Forumet är till extremt bra hjälp vad gäller att hitta bra lösningar.
Men hur löser alla ni turboägare besiktningsbiten?
Monterar ni bort aggregatet till varje besiktning?
Går det att typa om en äldre hoj med turboaggregat (givetvis då med minimalt, eller nästan inget alls, laddtryck)?

Berätta gärna om era besök hos farbror Besiktningsman.....

Powerwheelie
 
Borde väl gå att typa om, har inte Brinken gjort det?
Annars går det väl att haka av tryckröret till besiktningen?
Man får ju alltid designa hojen med en snurra... Helfordonsgodkänd hoj förresten?
Sök annars, finns mycket att finna som sagt... :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top