Regbesiktning import hoj

luka

Vaddå trasigt!? Jag har inte gjort nåt!
Gick med
4 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX750F -95 hybRid
Hej!!

Är det någon som vet om hur bilbesiktningens regler funkar vid reg besiktning? Jag vet att hojen måste vara i originalskick, men dom släpper ju igenom en del grejor som kåpglas etc... Min undran är om man kan reg besiktiga en importerad hoj med sportavgassystem? Eller MÅSTE man ha originalsystemet? Om man måste ha det: Finns det nån här inne som kan tänka sig att eventuellt "hyra" ut sitt original system till en Suzuki GSXF 750 -95?
 
Komiskt att just du skulle svara! Som du ser så tittar jag fortfarande på olika alternativ! Hoppas du inte tar illa upp!

Men vad menar du om det inte står i paprena? Om den typ e regbesiktigad med sportsystem i tyskland så e det kört eller? Förra hojen jag tog hem hade både original och sport, så då slapp man ju oroa sig...

gsx750f_johan skrev:
Så länge som det inte står något i papperna så ska det inte vara några problem om resten av hojem är original.
 
Så som jag har fattat det är sannolikheten större att det blir problem om den är registrerad med andra blås i tyskland. Det är då upp till besiktningsmannen att avgöra om den går igen eller inte (om man råkar få en riktig paragrafryttare eller han har en dålig dag). Kolla så att du får med originalet så borde det inte vara några problem (tror jag :))
 
Lappen är åter i min ägo om ca 3 veckor! Guld värt att inte nån del av hojsäsongen rök! Känner sig LIIITEE begränsad just nu när man e bunden till kommunala transportmedel! Men snart är det helt andra transportmedel som gäller! Om bara vädret håller i sog så. Hade ca 10 grader hela dan här i Karlskrona idag! :banana

gsxf750f_johan:

Med min tur detta år så får jag säkert en som både just fått foten överkörd av en gammal kärring och som lever i regelboken! :huvet Men hoppas kan man...

gsx750f_johan skrev:
Så som jag har fattat det är sannolikheten större att det blir problem om den är registrerad med andra blås i tyskland. Det är då upp till besiktningsmannen att avgöra om den går igen eller inte (om man råkar få en riktig paragrafryttare eller han har en dålig dag). Kolla så att du får med originalet så borde det inte vara några problem (tror jag :))
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top