Regbesiktning av importhoj från österrike?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Som rubriken lyder. Jag har sökt lite på nätet utan att lyckas.
Vad behövs förutom ett regbevis att besiktiga in en gsxr 750 -03 som streetfighter. Godkända lysen, tuta osv självklart. Men jag tänkte för övrigt. Någon som har erfarenheter?

MangeH skrev:
2365114 Som rubriken lyder. Jag har sökt lite på nätet utan att lyckas.
Vad behövs förutom ett regbevis att besiktiga in en gsxr 750 -03 som streetfighter. Godkända lysen, tuta osv självklart. Men jag tänkte för övrigt. Någon som har erfarenheter?

Det står en massa bra o ha info på vägverkets hemsida http://www.vv.se/templates/page3____989.aspx

Österike är ju ett eu-land så det borde inte vara några andra regler än tex. tyskland

tjeaoo

MangeH skrev:
2365114 Som rubriken lyder. Jag har sökt lite på nätet utan att lyckas.

reggbesikta min hoj idag för ca 2 timmar sen..

CE märkta blinkers ( rätt avstånd ,får inte vara för nära, men vet inte hur mycket det skall vara emmlan),och övriga lampor/bak-framlyse mm skall var godkända ( E-märkning)..rätt ramnummer på papper, rätt axelavstånd enl. papprena,däckdimension skall vara rätt oxå,bromsbelägg,original ljuddämpare, skivor,hjullager kollar dom och vikten( du ska veta hur mycket ddet e i tanken ) så dom kan väga den... sen skall du fylla i en fullmakt ( en papper som den som hojen skall stå på måste skriva under*)om hojen skall stå på nån annan än dig,

OBS glöm ej reflex en röd längst bak...MÅSTE DU HA !!

MVH San

Det va nog allt ..

Bosanac skrev:
2365369 reggbesikta min hoj idag för ca 2 timmar sen..

CE märkta blinkers ( rätt avstånd ,får inte vara för nära, men vet inte hur mycket det skall vara emmlan),och övriga lampor/bak-framlyse mm skall var godkända ( E-märkning)..rätt ramnummer på papper, rätt axelavstånd enl. papprena,däckdimension skall vara rätt oxå,bromsbelägg,original ljuddämpare, skivor,hjullager kollar dom och vikten( du ska veta hur mycket ddet e i tanken ) så dom kan väga den... sen skall du fylla i en fullmakt ( en papper som den som hojen skall stå på måste skriva under*)om hojen skall stå på nån annan än dig,

MVH San

Det va nog allt ..

Det verkar ju vara samma regler som tyskimport. Bara man har regbeviset!

MangeH skrev:
2365476 Det verkar ju vara samma regler som tyskimport. Bara man har regbeviset!
Kolla hur det är med helfordonsgodkännande osv. Jag höll på att inte få min -96:a godkänd, då det i det tyska Kfzbrief stod att sving, fälg och förgasare var utbytta. 2003 gällde i alla fall att fordonet skulle överensstämma med svenskt originalskick. MC:n var både registrerad, försäkrad, och besiktad i Tyskland. Möjligt att reglerna ändrats? Alternativet för mig då hade varit att registrera den som ombyggt fordon, dvs SFRO, alternativt ändra tillbaka till originalskick...

From 2003 ska/är hojar helfordonsgodkända. Innebär (i teorin iaf) att man inte får byta en skruv ens en gång. Allt ska vara 100% org.

Vid reg.besiktning hänger det mest på hur påläst eller gnällig besiktningsmannen är.
Kolla upp det en extra gång är mitt tips.

Bosanac skrev:
2365369 reggbesikta min hoj idag för ca 2 timmar sen..

MVH San

Det va nog allt ..

Hehe, när jag reg.bes. min hoj (visserligen från Deutschland) så vägde han bara hojen å kollade vilka däck som satt på. Däcken som satt på var inte rätt dimensioner men det brydde inte han sig om. Hade inte original kåpglas heller... Nu var ju min en 91a så det kanske gjorde att det inte var ngt strul...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back