Regbesiktning av bil, erfarenheter?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Hejs!

På måndag ska jag rulla in min importerade M3:a på regbesikting i Västberga Stockholm, & är lite nervös över detta....

Någon som vet hur petiga & tjuriga dom är, vad skiljer en regbes från kontrollbes?

Bilen är en 95:a & original förutom sänkfjädrar & annan ljuddämpare från kattarna & bakåt....

Tacksam för svar!

:tummenupp

HönaPower skrev:
Hejs!

På måndag ska jag rulla in min importerade M3:a på regbesikting i Västberga Stockholm, & är lite nervös över detta....

Någon som vet hur petiga & tjuriga dom är, vad skiljer en regbes från kontrollbes?

Bilen är en 95:a & original förutom sänkfjädrar & annan ljuddämpare från kattarna & bakåt....

Tacksam för svar!

Jag kan inte svara men jag har en fråga till dig.
kör du runt i bilen nu? Hur har du den försäkrad?

Ser man jättejättesträngt på saken så ska bilen vara i orginalskick. Har du tur så går den igenom men får du en grinig surgubbe så måste du ställa om den till orginalskick innan du kan regga den i sverige. Kanske läge att glömma en whiskeyflaska på passagerarsätet?
Tur att den inte var trimmad i alla fall.. :)

Lycka till! :pannkyss

Själva sänkningen är nog OK, M3:or är ganska låga från början.
Men ljuddämparen kan dom kanske anmärka på.....

Jaja...bara hålla tummarna!

Om det är en Europa-import kan de vara gnälliga. USA-import däremot, då åker vad som helst igenom. Min -94 Firebird mullrar rätt bra ur 3-tums Edelbrock catback-systemet och besiktningsmannen som utförde regbesiktningen bara log.

Dom är snälla på västberga. Reggade två hojar i somras, första killen var allmänt trevlig och såg ut som en tvåbarnspappa som spelar fotboll med sina barn. Andra gubben lät snällare än jultomten. Skulle vid det tillfället regga in en 125:a, vilken visade sig ha fel effekt i fahrzeugbriefet, istället för att låta mig pynta en summa pengar och vänta i två månader på nästa tid gav han mig sitt mobilnummer som jag skulle ringa till när jag hade fixat strypningspapper. Så gjorde jag en vecka senare och fick redan samma dag komma in med den på kafferasten :tummenupp

Last edited:
HönaPower skrev:
Nej nej..klart jag inte kör den!
Den står på hemlig ort i garage & väntar snällt.... :tummenupp

Okej.
Men om man har ett fordon med det tyska reggbeviset och vill köra en sväng, hur göra?
Hur skaffar man då en trafikförsäkring?
Får man ens köra det till besiktningen?
Jag har inga tullhandllingar så jag måste trafikförsäkra det på det tyska pappret eller?
Förlåt för trådkapningen.

HönaPower skrev:
Hejs!

Tacksam för svar!

Varför la du inte till ett par tusen o köpte dig en M5?

Jag bara undrar.

Victor skrev:
Okej.
Men om man har ett fordon med det tyska reggbeviset och vill köra en sväng, hur göra?
Hur skaffar man då en trafikförsäkring?
Får man ens köra det till besiktningen?
Jag har inga tullhandllingar så jag måste trafikförsäkra det på det tyska pappret eller?
Förlåt för trådkapningen.

Tullhandlingar? Det är väl mer eller mindre öppna grindar och obemannade tullbås mellan tyskland-danmark, danmark-sverige nuförtiden?
Du kan köpa en tillfällig försäkring som gäller i 30 dagar, kan dock inte garantera tiden. Tror det bara är trafikförsäkring också. Ring vägverket och sitt i telefonkö.. eller jag menar fråga vad som gäller :gnissla

Hur mycket fick du lägga på bilen, och vad ligger en motsvarande på i sverige?

Vill man teckna en trafikförsäkring i Sverige innan bilen är reggad så gör man det på sitt chassienummer, du kan dock inte teckna halv- eller helförsäkring innan den är reggad.
För 105000 bör man hitta en del M3 av samma årgång även här hemma, BMW importeras ju en hel del hit och priserna faller ganska kraftigt, men det är ju lättare att hitta exakt den bilen man vill ha om man beger sig söderut.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back