Regbesiktning 25kW

ThinhO

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
KTM 620 Supermotard
Tja!
Har tänkt regbesiktiga min ZX6 med 25kW pga att jag bara har mellankort.
Jag vet konsekvenserna, men har efter regbesiktningen tänkt plocka bort strypningarna.

Vet att dom flesta kontrollbesiktigar sina 25kW reggade hojjar ostrypta.
Min fråga är då följande.. Måste jag ens he dit strypningen innan jag åker och regbesiktigar?

Har beställt strypningar och intyg.

Har du en så pass effektstark hoj så kan det nog vara svårt att få igenom det.
Besiktigade min hoj utan strypningar, den har bara 50hk original och det var inga problem. Men din hoj plus att det är regbisiktning :gnissla...

dem provkör din hoj för att avgöra om strypningen sitter i eller ej. sen på kontroll besiktningen så skiter dem fullständigt i om den är strypt eller inte

Reggbes är nog bra att ha grejerna monterade.

På kontrollbes monterade jag ett vajerlås till gasen, vilket kanske var lite väl bra för hojen gjorde 100 :D

Tack för snabba svar! Det blir att montera strypningarna innan regbes.

Mvh Jimmy

Fråga på samma spår:

Kan jag försäkra hojen innan regbesiktningen är färdig? Eller blir det helt fel hos Transportstyrelsen när hojen väl övergår till att vara 25 kw?

Fråga på samma spår:

Kan jag försäkra hojen innan regbesiktningen är färdig? Eller blir det helt fel hos Transportstyrelsen när hojen väl övergår till att vara 25 kw?

Ingen skillnad.
99% av alla bolag har tagit bort 25kw försäkringen

Jag försäkrade min mc 2dagar innan regbes. På trygghansa gjorde hon en notis och fr och med fredag (dagen efter regbes gick den som 25kW) Det skiljde bara 18000:- kr i försäkring.
24000 nånting för 81kW 6087 med avst. möjlighet för 25kW.

--

Reg-besiktningen blev dock en besvikelse. Hade monterat strypningar och original burk.
Rullade in hojjen, gav han pappret. Väntade 7minuter medans han var och kopierade papper. sen kom han tillbaka och jag betalade 880:- sen var det bara att åka....

HAN STARTADE INTE ENS HOJJEN :huvet

Hursom 25kW numera :yoparty

Vad är det för intyg man ska ha? Vart får man tag i det? :va

det är ett intyg på att det är rätt strypning till den maskinen du ska strypa och så är det ett intyg som du skriver på att du har satt dit strypningen. men som thinhO skrev så kollar dom aldrig om strypningen faktiskt sitter där utan dem tar papperet och skriver lite på datorn sen är det klart..

papperet får du som sagt med när du köper en strypning ifrån mc-kompaniet men man kan även köpa ifrån alpha-teknik har ja för mig det var(blir mycket billigare där ifrån)

Intyget det pratas om är ett papper som man får då man köpt regelriktiga strypningar. Dessa är då kopplade till ramnumret på hojen. Syftet med intyget är att motorn inte ska behöva öppnas på något sätt, utan myndigheterna nöjer sig med att detta intyg från tillverkaren av strypningen finns.

Ädit: Pucktvåa som alltid ;)

Måste man ha underskrift från verkstad eller är det bara att ta pappret å åka till besiktningen?

Jag har en Yamaha R6 -00 som jag ska regga om nu till 25kW.
Kan ju köpa strypningsbrickor på Mc-kompaniet för 1.800kr, eller direkt ifrån deras
återförsäljare alphatechnik för 900kr. Tänkte beställa ifrån alphatechnik nu,
men pappret man får är väl inte på tyska? :hihi

Jag har en Yamaha R6 -00 som jag ska regga om nu till 25kW.
Kan ju köpa strypningsbrickor på Mc-kompaniet för 1.800kr, eller direkt ifrån deras
återförsäljare alphatechnik för 900kr. Tänkte beställa ifrån alphatechnik nu,
men pappret man får är väl inte på tyska? :hihi

vad jag känner till så är det exakt samma som när du köper ifrån mc-kompaniet.. instruktioner osv stod på tyska när ja köpte ifrån mc-kompaniet så ja antar att det har absolut 0 betydelse om du köper ifrån kompaniet eller alpha då det är tyska som gäller i båda fallen

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman