Regbes.

Fredri

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2016
Hoj
.
Hejsan sporthoj!
Jag är ny här så inte riktigt 100% på vart man ska posta...
men iaf, tanken är att jag ska ta körkort inom snarast. men blir då ett begränsat.
Min hoj har 38kw original, och måste då strypas till 35... och min fråga är, tror ni att det räcker med att skriva under pappret och köra igenom besiktningen? hur är kontrollen? Bänkar dom den? Är det värt risken? vad händer om jag försöker köra igenom den och dom upptäcker att det är 3kw mer än det ska? Mvh:)

Nej det bänkas inte. Nej de kommer inte att upptäcka något på besiktningen. Enda gången det blir problem är den dagen du kraschar och cykeln undersöks. Då kommer försäkringsbolaget ditt att surna till....

Men varför bemöda sig att köra olagligt för 3kw?

Du kommer behöva både bänkningspapper och ett strypintyg. Dock skulle det inte alls förvåna mig om din mc redan genererar 35kw eller mindre om den har några år på nacken det vill säga

Regeln gäller väl effekten på bakhjulet, och de flesta hojtillverkare anger effekten på veven, så om du har tur kan du säkert få ett intyg från tillverkaren att hojen redan har under 35kw i effekt på hjulet. Var ju någon tomte här på forumet som lyckades med att få ett sånt intyg på en hoj som var registrerad som över 70kw i originaleffekt, men fick intyg på 68kw i originaleffekt.

Skadar ju inte att försöka. :hihi

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...