reg skylt+stoppad av polis

hur har du din reg plåt

• Antal röstningar
    0

rogga R6

www.vsbracing.se
Gick med
2 Apr 2006
Hoj
minimoto/snart barnvagn
hej

blev stoppad häromdan av en polis som klagade på att min skylt
inte satt synligt (sitter lite in under undertailen) ja ni fattar
la på mig ett trevligt flin och frågade :confused: vadå får den inte sitta så :va han tittade lite skumt på mig o jag körde på och spelade dum
kom undan med ett :ajjabajja men han sa att jag var tvungen att ändra detta snarast .. javisst sa jag och flinade :hihi

och nu till topic vad händer om jag skiter i att fixa reg plåten [tycker den e så jävla ful] och blir stoppad igen kanske av samma polis

dom sa inget om reflex eller skylt bel

rogga R6 skrev:
2317672 hej

la på mig ett trevligt flin och frågade :confused: vadå får den inte sitta så :va han tittade lite skumt på mig o jag körde på och spelade dum
kom undan med ett :ajjabajja men han sa att jag var tvungen att ändra detta snarast .. javisst sa jag och flinade :hihi

och nu till topic vad händer om jag skiter i att fixa reg plåten [tycker den e så jävla ful] och blir stoppad igen kanske av samma polis

Du får troligen fängelse så du borde nog fixa till det där.

rogga R6 skrev:
2317672 hej

"skulle fixat det idag, men hann inte" :hihi

rogga R6 skrev:
2317672 hej

plocka av plåten och lägg den under cutsen alternativt ryggskyddet om du har en liten plåt. Stoppar snuten dig säg att den trillat av.

rogga R6 skrev:
2317672 hej

Om du fick ett papper på att han gjort en flygande besiktning så ligger uppgifterna i datorn och du åker på böter och ombes nästa gång de stoppar dig...

Har själv ett sånt papper från en snäll polis hängandes på kontoret, men jag har lixom inte hunnit fixa de påpekande grejerna än :rolleyes: :hihi

Wesslan skrev:
2317677 Du får troligen fängelse så du borde nog fixa till det där.

nja anstalt kanske :fyllisar

har hört nåt om böter men vet inte

nej inga papper skrevs dom kollade kort och att hojen inte va stulen

rogga R6 skrev:
2317701 nja anstalt kanske :fyllisar

har hört nåt om böter men vet inte

nej inga papper skrevs dom kollade kort och att hojen inte va stulen

Om det då inte är samma polis så kan de ju inte veta att de stoppat dig en gång redan för detta så då ska det vara lugna puckar om han/hon är snäll vill säga :tummenupp

Kör utan...Det är det bästa om man nu ändå skall vara olaglig.
Ops, har den trillat av????? :näsblod Lovar på heder och samvete att jag beställer en ny imorgon!!! :D -Men att du körde i 260 km/h då????
Gasen hängde sig... :7peta Bara att hoppas på att "de" har en bra dag.. :lol

vet att en kille på jobbet hade vikit upp sin så den stog rakt upp å när han vart stannad så fråga dom hur fort man fick köra å sen undrade dom om vem som skulle se skylten varav hans svar vart helikoptern :D

poliserna vart oglada men fick ge sig eftersom han hade skylten där ialla fall.

Frågade en civilpolis om detta (läs om min regskylt) o hans svar blev "en polis som ger dig böter för en regskylt i orginalstorlek men som sitter i hjulhuset har troligen en dålig dag, jag ser vad det står o det är huvudsaken" sedan muttrade han något om att de borde ha viktigare saker för sig att kontrollera :D

Last edited:
Njut av att det bara kostar 400 kronor att sakna eller ha felaktig skylt.

Nya förslaget är 2000 kr (se t.ex. http://mobil.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=610927) och enligt vad jag har hört så har det stor sannolikhet att gå igenom (tillsammans med fördubblade hastighetsböter och lite annat jox).

Själv kör jag med originalskylt så jag bryr mig inte egentligen... och vad hastighetsböterna beträffar så är jag betydligt mer orolig för mitt körkorts varande eller icke varande...

[- sNaIjK -] skrev:
2317690 plocka av plåten och lägg den under cutsen alternativt ryggskyddet om du har en liten plåt. Stoppar snuten dig säg att den trillat av.

Varför ska man ha den under cutsen eller ryggskyddet? :va

Kan man ju lika gärna skita i den helt å hållet.

Jag har åkt omkring med miniskylt i både sthlm och övriga landet sen slutet av maj och inte ett enda påpekande från polisen...än, bör tilläggas! :banana

Den syns och kosmetiskt sett passar den som handen i hansken i min moddade undertail.

2fast4hjo skrev:
2318179 Frågade en civilpolis om detta (läs om min regskylt) o hans svar blev "en polis som ger dig böter för en regskylt i orginalstorlek men som sitter i hjulhuset har troligen en dålig dag, jag ser vad det står o det är huvudsaken" sedan muttrade han något om att de borde ha viktigare saker för sig att kontrollera :D
Eller så kan man få 300:- i böter för att den är felvinklad (t.ex. 45 grader istället för maximalt tillåtna 30 grader :rolleyes: ) Men det tror jag mest var en liten hämnd för att de inte kunde hitta något annat och att de inte fick någon låsning på hastigheten :)

Jag blev stoppad häromdagen. Hade taskigt bakdäck, körde för fort, saknade blinkers och hade skylten under tailen. "Blinkers skiter jag i, men du får se till att fixa skylten och däcket."

Sålänge jag stannar när de vinkar spelar det väl ingen roll om skylten syns dåligt? Nåja, det lär inte hända igen... :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT