Reg -nr till strypt Suzuki gsx 600?

Tindo

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Ducati Monster 696 2008
Hej, Jag behöver kolla upp vad en strypt suzuki gsxr 600 av årsmodell 2006 och uppåt kostar i försäkring, om någon vänlig själ kan hjälpa mig? Fast kanske ingen som kör strypt här;)

Försäkringsbolagen försäkrar inte på 25KW längre.
Om man inte gör som jag, vilket kanske inte är helt okej

Har för mig att det bara är bilsport mc som har en försäkring för 25kw och de försäkrar väl inte ens gsxr?

Nä då är den strypt kostar den ingenting o försäkra på länsförsäkringar

Har en gsx-r 750 1998 som ä strypt på papper ger 2347 kr om året i halv för den

kruxet är att du får inte ringa o teckna den utan du kan bara teckan den genom internet annars får du full effekt på den

kruxet är att du får inte ringa o teckna den utan du kan bara teckan den genom internet annars får du full effekt på den

Åhh, jag är inte ensam med att göra detta :D

står väl rätt tydligt i försäkringsvillkoren(de jag kollade) att hojen ska försäkras på ursprunglig effekt? kan nog bli problem om man skulle behöva använda försäkringen även om den är tecknad på das Internet :va

Jag ringde runt lite och fick försäkra min FZR på de 34kW som står i papprena hos IF. Fast jag tror att snubben i telefonen gjorde fel. Det var enda bolaget som gav låg premie. Annars ville dom ha 4-500 i månaden (typ dubbla vad jag ger nu) för halv helår. Att teckna på länsförsäkringar gick inte för mig då det var körförbud när jag skulle teckna.

Jag tror att det lönar sig att ringa runt lite. Och får man då ett bra pris på nåt bolag när man ringer så är det nog en god idé att ta det erbjudandet innan dom ändrar sig.. ;)

Fick ett schyst pris av LF som jag tecknade på, några veckor senare upptäckte dom att dom sett fel i registret och krävde på mellanskillnaden, någonstans i det finstilta stod det att man var skyldig att uppge om ursprungseffekten ej var samma som det reggade (vilket gjorde att jag blev tvingad att betala högre pris för dom veckor det tog innan dom upptäckte det hela då jag gjort fel enligt dom (hade antagligen sluppit om jag ringt och bråkat en jävla massa, men orka för några hundringar), självklart sade jag omedelbart upp försäkringen och flytta till annat bolag.
Då ursprungseffekten stod i regbeviset och alla andra bolag klarar att ge rätt pris direkt utgick jag från att även LF lyckades med rätt effekt från början trodde jag faktiskt att LF givit mig rätt pris.

Så att man få bra pris på nätet av LF betyder inte säkert att det är det man tillslut betalar.

Edit: Dom har förändrat så det är tydligare nu, när detta hände mig för två år sedan så stod det inte på sidan utan i det finstilta i villkoren, nu tror jag tom det är en klickruta när man fyller i på nätet och väljer man att man inte har ursprungseffekt så får man besked att man måste ringa.

Last edited:
Fick ett schyst pris av LF som jag tecknade på, några veckor senare upptäckte dom att dom sett fel i registret och krävde på mellanskillnaden, någonstans i det finstilta stod det att man var skyldig att uppge om ursprungseffekten ej var samma som det reggade (vilket gjorde att jag blev tvingad att betala högre pris för dom veckor det tog innan dom upptäckte det hela då jag gjort fel enligt dom (hade antagligen sluppit om jag ringt och bråkat en jävla massa, men orka för några hundringar), självklart sade jag omedelbart upp försäkringen och flytta till annat bolag.
Då ursprungseffekten stod i regbeviset och alla andra bolag klarar att ge rätt pris direkt utgick jag från att även LF lyckades med rätt effekt från början trodde jag faktiskt att LF givit mig rätt pris.

Så att man få bra pris på nätet av LF betyder inte säkert att det är det man tillslut betalar.

typiskt!! :(

ifrån "LF:s internet försäkringsbeställnings shit"

"Effekt (kW)

Du är skyldig att informera oss om den ursprungliga effekten på fordonet är högre än den effekt vi fått från Vägtrafikregistret. Läs mer under frågetecknet."

ifrån "LF:s internet försäkringsbeställnings shit"

"Effekt (kW)

Du är skyldig att informera oss om den ursprungliga effekten på fordonet är högre än den effekt vi fått från Vägtrafikregistret. Läs mer under frågetecknet."

Men vad segt , då får jag väl leva på knäckebröd och vatten då!!!

står väl rätt tydligt i försäkringsvillkoren(de jag kollade) att hojen ska försäkras på ursprunglig effekt? kan nog bli problem om man skulle behöva använda försäkringen även om den är tecknad på das Internet :va

Tack , ja det är väl bara och betala och se glad ut då ,,

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...