Reg.nr cbr 600f -91

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hej skulle behöva reg.nr till en cbr 600f -91 med FULL effekt i regbeviset, respektive 25kw.
Tack

spectre skrev:
Försäkringsbolaget tar ingen hänsyn till att den är strypt till 25kw, dom går på ursprungseffekten.. :huvet

Jo då, om du är mellan 18-21 och ringer bilsport & mc i växjö

spectre skrev:
Konstigt, så var det inte när jag ringde runt till försäkringsbolagen för 1 månadsedan. Men om du säger det så :tummenupp

Jag glömde tillägga att du måste ha mellanklasskort då för att det ska gälla. Det gäller inte heller alla hojar, framförallt inte nyare r modeller.

Just dom är ju väldigt känsliga för r modeller i allmänhet.

RGV250 -91
ZXR750 -89

Dom två har jag gjort så med.

Hörde att trygghansa skulle 25-kwförsäkra men det gjorde dom tydligen inte! bilsport & mc har stängt nu så jag får ringa imorn!

6k halvförsäkring går det på annars (studerar!) :gnissla

ring folksam....
De går efter vv's lista.
Betalar 2996 hel/hel för min 96:a...(som fö är till salu)

kolla med if´s honda försäkring jag pröjsar 10000:- hel/helår för min fireblade-00
skulle få pröjsa 5,500:- halv/helår. din 600 måste bli bra mycket billigare tycker man..

All-in! skrev:
kolla med if´s honda försäkring jag pröjsar 10000:- hel/helår för min fireblade-00
skulle få pröjsa 5,500:- halv/helår. din 600 måste bli bra mycket billigare tycker man..

Tack för tipset, men jag har redan ringt ang hondaförsäkringen och dom ville ha en såpass hutlös summa att jag inte ens skrev ner den!

Catman skrev:
ring folksam....
De går efter vv's lista.
Betalar 2996 hel/hel för min 96:a...(som fö är till salu)
Will do! Tack för samtalet, skriver upp ditt nick så hör jag av mig om jag behöver några prylar :)

min -92: HTS707 reggad på 25kw.
kostar för övrigt 4200:- helår trafik på mig, 21 år och tog kortet för lite mer än en månad sen.

bitte schön

Retep skrev:
Vad sa Folksam? Dom var bra mycket billigare än Trygg för mig.

Jo just det.. jag ringde folksam igår, och idag. Båda gångerna sa dom "alla handläggare är tyvär upptagna, var god ring senare"

jag tänker fan inte sitta och ringa till dom stup i kvarten, dom får väl ha ett väntsystem

utesluter dom av principskäl, tror inte det kan bli så mkt billigare ändå

Anton_Ljunghusen skrev:
Jo just det.. jag ringde folksam igår, och idag. Båda gångerna sa dom "alla handläggare är tyvär upptagna, var god ring senare"

jag tänker fan inte sitta och ringa till dom stup i kvarten, dom får väl ha ett väntsystem

utesluter dom av principskäl, tror inte det kan bli så mkt billigare ändå
Det har dom, men växeln pallar inte för fler än x antal personer. Jag vill inte pröjsa mer i mc-försäkring bara för att 100 personer ska kunna sitta i telefonkö istället för 50,

HanneZ skrev:
Det har dom, men växeln pallar inte för fler än x antal personer. Jag vill inte pröjsa mer i mc-försäkring bara för att 100 personer ska kunna sitta i telefonkö istället för 50,

Aha okey, amen då testar jag ringa lite senare eller imorgonbitti :tummenupp

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form