Reg.nr att försvinna

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Tjenare alla!!
Nu vet jag inte vart jag skulle lägga in min fråga.
För något år sedan var det samtal här angående att man med mekanik kunde få reg.plåten att vippa upp så man inte kunde se nummret, styrdes med en knapp..
Blev de något av detta å vart kan man då få tag i de sakerna?? :va

//Mortis

Mortis skrev:
Tjenare alla!!
För något år sedan var det samtal här angående att man med mekanik kunde få reg.plåten att vippa upp så man inte kunde se nummret, styrdes med en knapp..

//Mortis

http://www.clearplate.com/demo.php

Bara för bil just nu. Men man kan säkert bygga om den å använda till hojjen ganska enkelt om man är lite händig. :)

Sitter och undrar vad farbror blå säger om han får syn eller snarae inte får syn på reg-plåten när man är ute och kör. Kan vara lite jobbigt att hänga av dem varje gång man är ute och råkar träffa dem :)

David Lundin skrev:
Sitter och undrar vad farbror blå säger om han får syn eller snarae inte får syn på reg-plåten när man är ute och kör. Kan vara lite jobbigt att hänga av dem varje gång man är ute och råkar träffa dem :)

Gissar på att det vimmlar av poliser i Skene.

S.andared

Det händer att polisen dyker upp i Skene. De finns faktiskt poliser utanför Gbg. Ibland iaf. Fast inte när de behövs.. konstigt de där :va

David Lundin skrev:

Öhh? Vitsen var väl att kunna fälla upp den vid behov, annars skippar man väl plåten helt? Om man har en fällbar, så kan den ju synas "när man är ute o kör" tills att det är dags att fälla upp den o dra.

Är det någon egentlig mening med det hela att dölja skylten?

Har du byligen efter dig o sticker då är det klart att dom har svårt att finna dig kanske.
Ser dom dock skylten så kan dom eventuellt ringa på dörren men är väl bara till o blå neka då eller säga att du haft en eventuellt köpare för provkörning.

yupp

Chronic skrev:
Öhh? Vitsen var väl att kunna fälla upp den vid behov, annars skippar man väl plåten helt? Om man har en fällbar, så kan den ju synas "när man är ute o kör" tills att det är dags att fälla upp den o dra.

Precis det var så tanken var i allafall, om man kommer mot en kontroll eller annat så är de bara att ge gas å le lite.... :argpådato

Chronic skrev:

Kopplade nog inte riktigt fiffigheten med att fälla in vid behov. Är kanske inte den som brukar dra ifrån snuten särkillt ofta om sanningen sak fram :hihi

Mortis skrev:
Tjenare alla!!

//Mortis
bättre med miniskylt som man aldrig tvättar hehe

Miniskylt innebär böter (om de är kinkiga).

Samma sak med att köra utan.. Dock så brukar det innebära körförbud OM de stannar dig.

Personligen kör jag med stor skylt och stannar om det blinkar blått..

Det kanske inte (bara) är farbror blå man kan tänkas vilja dölja skylten från. Säg att man är på väg förbi ett gäng suspekta typer, och man inte vill "skylta med"(:hihi ) var hojen bor. Då är det kanske inte så dumt att kunna dölja skylten lite snabbt och lätt från förarplats.

PacMan skrev:
Det kanske inte (bara) är farbror blå man kan tänkas vilja dölja skylten från. Säg att man är på väg förbi ett gäng suspekta typer, och man inte vill "skylta med"(:hihi ) var hojen bor. Då är det kanske inte så dumt att kunna dölja skylten lite snabbt och lätt från förarplats.
annars är det lätt att dra en bromswire från under tanken till plåten som sitter med gångjärn. sen monterar man ett såndärnt gashandtag till gräsklippare(typ) under tanken.. enkelt o kvickt som attan.. har en sådan installation på en av mina hojar, kan lägga in lite bilder på't vid intresse

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt